© Burgas24.bg | | Допълнителни 30 милиона лева за БДЖ в бюджета за следващата година поискаха от транспортната федерация към КТ "Подкрепа". Синдикалистите призоваха Министерството на финансите да одобри плана за стабилизиране на предприятието и да заложи посочената сума, която е предвидена в документа.
Средствата са нужни за модернизация на влаковете, при които почти всеки ден има някаква повреда, обясни заместник-председателят на федерацията Марио Нинов. От синдиката алармираха за неясното бъдеще на стабилизационния план, но не дадоха категорична заявка за протести и стачки.
В края на миналата седмица синдикалистите очакваха отговор от финансовия министър Владислав Горанов относно финансовата подкрепа за изпълнение на плана за стабилизиране на БДЖ. И до момента няма яснота дали този план ще бъде финансово обезпечен, като само за следващата година ще бъдат нужни 30 милиона лева над редовната субсидия за железниците, обясни Марио Нинов.
"Не може една компания, която има 40-годишен подвижен състав, който е амортизиран до всякаква степен, да се изправи на крака, без да има финансова инжекция за оздравяването. Ако държавата иска да има стабилен железопътен сектор, в който участват държавните железопътни компании като НКЖИ и БДЖ, е редно да застане зад тях", добави той.
Ако не бъдат отпуснати допълнителните средства, спасителният вариант за БДЖ е да вземе нов заем, а предприятието все още дължи 500 милиона лева за новите мотриси "Сименс“, допълни Нинов.
От синдиката обърнаха внимание и на ниското заплащане в железниците - минималната заплата е 394 лева. От началото на следващата година трябва да бъдат осигурени пари и за нейното увеличение, във връзка с вдигането на минималната за страната заплата от 380 на 420 лева, обясниха още от "Подкрепа".
Източник: Дарик |