Сигнал: Порочните практики на телекомите и методите, с които ни принуждават да подпишем с тях

Автор: Екип Burgas24.bg
Коментари (18)
15:33 / 01.07.2022
1448
В редакцията на Sofia24.bg получихме сигнал от читател за една "интересна"  практика на мобилните оператори. С две думи - внимавайте при позвъняване по телефона и приемане на предложение за преподписване на договор. 

Разказът на нашия читател за агресивната практика:

Представител на мобилния оператор се обажда по телефона, за да информира клиента, че има за него специална оферта за нов срочен договор и се интересува как да му го изпрати за подпис – чрез куриер или онлайн. Поставя акцент върху увеличен обем на услугите, без да споменава, че месечната такса ще е с около 2 лв. повече от тази в момента.


Ако клиентът се съгласи "специалната оферта“ да му бъде изпратена за запознаване онлайн (защото отчита, че при изпращане с куриер, ще трябва да подпише на крак, без да може спокойно да я прегледа и да провери какви подобни пакети има при другите телекоми), той получава SMS, че "договорът е наличен за е-подпис“ и се посочва краен срок на валидност на предложението, който е по-къс от две денонощия.

При изтичането на времето за дигитално подписване и без извършване на каквото и да било действие от страна на абоната, той получава нов SMS, с който се уведомява, че документите ще бъдат предадени за доставка от куриер до адреса му.

Веднага следва нов SMS, който гласи: "Във връзка с приета от Вас оферта, моля да се запознаете с Общите условия на дружеството. Договорът ще получите по куриер и след като бъде подписан от Вас, условията му ще влезнат в сила“.

В телефонното обаждане обаче представителят на телекома твърди, че при подписване на документите чрез куриер, договорът влиза в сила 48 часа след полагането на подпис от Ваша страна. Т.е. доброволно се съгласявате на скъсяване на законовия срок за отказ от договор извън търговски обект, което отново е притискане и злоупотреба с потребителските права, за наличието на които много хора дори не подозират.

Да обобщим:

Звънят ти. За да не ти досаждат, казваш да ти изпратят офертата за евентуален преглед онлайн, защото с куриер не те устройва, а да я получиш в офис ти е отказано понеже била възможна само дистанционно. Пускат я за е-подпис с кратък срок на валидност. Без дори да си я отворил за преглед, след по-малко от 2 дни телекомът те уведомява с SMS, че ще получиш документите за подпис по куриер!

Сега ми е любопитно какво нахалство е обучен да прояви куриерът, когато донесе договора, за да ме принуди да го подпиша на крак! И дали, след като откажа, най-накрая на телекома ще му стане ясно, че е вложил излишни усилия и средства да накара насила някой да се абонира за услугите му.

Ако това не е агресивна практика!...

Виж коментарите (18)

Още по темата (72):
19.09.2024 Потребители се отказват да сменят мобилния си оператор, след като разберат каква неустойка трябва да платят
11.09.2024 Пореден удар по телекомите у нас
18.04.2024 ЕС обмисля обединяване на телекомуникационните оператори 
25.03.2024 Ето кога ще имаме право да се откажем от мобилни услуги без плащане на неустойки
19.03.2024 "Ние, потребителите": КЗП не изигра картите по най-добрия за нас начин в казуса с  телекомите 
19.03.2024 Важно! Прекратяваме договора си с мобилния оператор при увеличаване на таксата и не му дължим неустойка
Още новини от Национални новини:
Антон Златанов: Успяхме да притворим вратата на нелегалната мигра...
Емблематичен сериал, променил телевизионната индустрия, се завръщ...
Предприемач: Бедните българи губят между 5 и 12 млрд. лева всяка ...
Борисов: Най-страшното за България е етническата карта
61-годишна жена роди, кръстиха бебето Петър, таткото е на 65
Министърът на енергетиката: Няма да има режим на тока в България


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).