Ще се подобри ли учебният процес, ако децата започват по-късно занятия?
Ние сме една от малкото държави в Европа, които имат двусменен режим в училище и първата смяна започва от 8 ч. Редица специалисти настояват това да се промени заради вредния ефект върху здравето и концентрацията на учениците. Това коментираха педиатърът д-р Тодор Тодоров, директорът на 156 ОУ Валентина Коринова и експертът по образователни и социално-емоционални умения, Асоциация "Родители" Зорница Трифонова.
"Винаги по време на профилактични прегледи, съветвам за хигиена на съня. Особено, ако родителят споделя, че детето е по-сънливо, че не е концентрирано, че е станало по-раздразнително. Опитвам се да убедя родителите, че сънят е здраве", коментира педиатърът д-р Тодор Тодоров в студиото на предаването "Социална мрежа" по NOVA NEWS.
По думи на директорът на 156 ОУ Валентина Коринова идеята за това децата да започват училище по-късно, е добра. "В моето училище започваме учебните часове в 8:10 ч., на едносменен режим сме. Смятам, че децата ще бъдат по-работоспособни, ако започват училище по-късно", обясни тя.
"Ранното лягане е препоръчително. Динамиката, в която живеем не винаги предполага възможността едно дете да си легне в 20 или 21 часа. Ако са на една или две смени и са на училище от 7:30 ч. след това имат допълнителни занимания през деня. Едно дете, което приключва с деня в 20 ч. няма как да легне по същото време", каза Зорница Трифонова от Асоциация "Родители".
"В първите часове децата са спящи и неадекватни. Необходимо им е време да се събудят и да се настроят за учебния процес. Навън е тъмно, когато децата тръгват за училище", допълни Трифонова.