Според думите му, най-опитните следователи работят по случая с катастрофата. Предстоят множество медицински експертизи. По случая се работи по две версии. Едната е човешка грешка, а другата - техническа неизправност.
По нареждане на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщения Ивайло Московски ИА "Автомобилна администрация" е започнала пълно разследване на лиценза на фирмата-превозвач, техническата изправност на автобуса и фирмата, извършила техническия преглед.
По последна информация автобусът марка "Мерцедес", извършващ обществен превоз на пътници по автобусна линия София-Бургас, е собственост на бургаска фирма. Той е преотдаден за ползване на друга фирма-превозвач със седалище в Бургас, която има лиценз за извършването на вътрешни превози на пътници, валиден до 2015 година. Автобусът, произведен през 1989 г., е преминал за последно годишен технически преглед на 8 март 2011. По данни на тахографската шайба автобусът се е движил с позволените 100 км в час.
В автобуса е имало двама водачи, каквото е изискването, като шофьорът, управлявал "Мерцедес"-а в момента на катастрофата, е преминал психологическо изследване на 3 май 2011 година. Служители на Института по психология на МВР оказаха съдействие на роднините на загиналите и на пострадалите в катастрофата. Работата по установяване на причините за тежката катастрофа продължава.