Шофьори, знаехте ли това?
Екостикерът, който се лепи на всеки автомобил в България след минаване на задължителен технически преглед, вече се слага в долния ляв ъгъл на предното панорамно стъкло.
Причината е в изменение на наредбата за периодичните прегледи за проверка на техническата изправност на автомобилите, съобщава "Телеграф“.
Шофьори негодуват, че ги разиграват с тези стикери, които са напълно ненужни, тъй като камерите за контрол отчитат регистрационния номер и по него се вижда категорията на автомобила.
"В ситуацията сме на краварката в левия ъгъл, но още по-комични, защото си личи, че оставането на стикерите не е с цел опазване на околната среда, а с цел печалба от производството на самия стикер“, коментира мъж, който чакаше с автомобила си да мине ГТП на един от големите пунктове в София.
Служител на КАТ също коментира, че няма необходимост от стикери за преглед, както и от такива за наличие на задължителната застраховка "Гражданска отговорност“.
"Имаме таблет, по номера на автомобила виждаме всичко, вече не гледаме стикерите, но и ни задължават да санкционираме, ако не са залепени“, обясни униформеният.
"Стикерът се поставя от служител в пункта за ГТП и ако не е поставен спрямо изискванията, може да се състави акт в размер на 1500 лв. за пункта, който е извършил прегледа“, обясни проверяващ изправността на автомобилите.
В сервиза на автомобилния състезател Румен Дунев пък поставят стикерите за преглед в горния ъгъл, а не в средата на стъклото, тъй като на по-новите автомобили мястото е множество датчици и сензори на различни електронни системи на автомобила.
"Не сме имали проблем досега и така ни казаха, че е най-правилно. Не знам защо са решили да е долу вляво, като идеята е камерите, които снимат отгоре, да го разчитат“, коментира Дунев.
С влязлото в сила ограничение от декември 2023 година за влизане на автомобили 1 категория в нискоемисионните зони на София пък се налага и собствениците на коли с чужда регистрация да си вадят временен стикер след минаване на преглед за измерване на димност на газовете и количество вредни емисии на автомобила.