Шофирането по тъмно у нас крие рискове заради недобрата сигнализация със знаци и маркировка
България няма обща централизирана политика, свързана с пътната безопасност. Всичко се работи на парче и това е от много години насам. Това е главният проблем. Ние нямаме точните анализи откъде идва спадът или увеличението на пътнотранспортните произшествия. Ние дори не взимаме полезните примери от другите държави, които имат добра статистика в намалението на ПТП. Това каза бившият автомобилен състезател Крум Дончев в предаването "Денят на фокус" на Радио "Фокус".
Той посочи, че управлението на МПС през тъмната част от денонощието крие известни рискове, особено на територията на нашата страна заради заниженото ниво на сигнализация по пътната инфраструктура и маркировка. "Това ограничава възприятията и възможността човек да се ориентира къде точно се намира на пътното платно. Концентрацията на шофьора през тъмните часове е сведена до минимум. Затова моят съвет е да останем максимално фокусирани“, посочи Крум Дончев.
Разликата между управлението на МПС в тъмната част на денонощието в града и извън населените места е много голяма, отбеляза бившият автомобилен състезател. Големите градове са добре осветени, докато при извънградското управление се разчита единствено на уредите на автомобила. "Тук е моментът да кажем колко е важно да обръщаме внимание на светлините и уредите, които ни осигуряват информацията, визията, те да бъдат постоянно ревизирани, преглеждани, така, че да бъдат във възможно най-добро състояние. Светлините трябва да светят в определена точка, така, че да показват на водача пътното платно и препятствията, които биха могли да бъдат пред него, но в същото време да не заслепяват отсрещната страна. Те трябва да бъдат регулирани в сервизи със специализирана технология, която дава възможност светлините да бъдат насочени по правилния начин, съобразно дадения автомобил и неговата спецификация“, обясни Крум Дончев.
Той даде съвет при тръгване на път през тъмните часове на денонощието фаровете и чистачките да бъдат проверени дали функционират правилно. "Вътре в купето не е хубаво да има ярки светлини, които ни пречат и изместват фокуса ни от пътното платно. И най-важният съвет – нека бъдем отпочинали и свежи. Ако усетим, че нашето темпо на управление и нашата концентрация пада, по-добре е да спрем и да починем“, посъветва той.