От 3 200 000 регистрирани автомобила само 5,1% са до 5 години, 32,4% са до 15 години и над тази възраст са 62,5%.
Това означава, че всяка втора кола, която се движи по пътищата на страната, е стара, като се добавят и некачествените ремонти, проблемът става сериозен, обясни Емил Германов, председател на Съюза на автосервизите в София. Той обясни, че голяма част от работилниците за коли не са регистрирани и не подлежат на никакви санкции, склонни са да ползват всякакви части, без да гарантират качеството им.
Германов представи вчера предложенията за изменение на закона, според които автосервизите трябва да бъдат вкарани в регистър и да подлежат на санкции. Идеята е за извършване на ремонт без регистрация глобата да е от 1000 до 5000 лв. Освен това сервизите трябва да заявят какви дейности ще обслужват и ако извършват ремонт на спирачки примерно, а нямат разрешение за това, също да бъдат глобявани до 3000 лв. Промените в закона ще забранят и извършването на ремонтни дейности извън сервиза, като санкцията за това ще е до 2000 лв.
Представител на Комисията за защита на потребителите допълни, че всеки ден при тях постъпват поне по три жалби от граждани, пострадали от автосервиз. Най-честите проблеми били калпав ремонт, неиздаване на касова бележка и поставянето на некачествени резервни части.
Източник: в. "Монитор"