Сдружението за модерна търговия с остра позиция за бойкота срещу цените в магазините
Сдружението за модерна търговия с остра позиция относно бойкота на обществото срещу цените в магазините.
Ето пълния текст на позицията на СМТ:
За пореден път определени фактори в държавата се опитват да въвлекат търговските вериги на дребно в България в политическите си борби. Не прави чест на водещи представители на политически партии и висши държавни лица да манипулират общественото мнение с абсолютно неверни твърдения относно:
– Ръста на цените и на инфлацията, която е на най-ниското си ниво от три години насам.
– Баснословни печалби в търговията на дребно, каквито нито независими външни одитори, нито държавните органи са установили досега.
– Пазарното поведение на големите търговски вериги, което напълно съответства на разпоредбите на ЗЗК по отношение на забранени споразумение, решения и съгласувани практики, потвърдено и с Решение на КЗК №АКТ-81-23.01.2025 г.
Едва ли е случайно, че всичко това се случва в момент, в който държавата ни е на прага да покрие инфлационния критерий за еврозоната, правят се опити да бъде подготвен реалистичен държавен бюджет с минимален дефицит, което ще бъде своеобразен тест за правителството, и се подготвят избори на членове на редица регулаторни органи.
На този фон желанието за уронване на престижа не само на определени пазарни участници, но и на някои държавни институции (най-крещящият пример е натискът върху екипа на НСИ) е особено вредно и опасно.
Членовете на Сдружението за модерна търговия заявяват, че ще продължат да предоставят стоки и услуги на конкурентни цени и с грижа за потребителите така, както са го правили винаги досега.
Призивите за бойкот от последните седмици тълкуваме като призиви за бойкот на честния, прозрачен и отговорен бизнес – значителен инвеститор, изряден данъкоплатец и топ работодател.
Припомняме, че модерната търговия допринася за над 8% от БВП на страната и създава работни места в редица сфери – от земеделието и производството, през логистиката и транспорта до охранителната дейност, рекламата и маркетинга.
Модерната търговия е в основата на конкуренцията и устойчивото развитие в Европа, като работи в подкрепа на разнообразни индустриални екосистеми и доставя на различните общности огромно разнообразие от продукти и услуги. Браншът е ключов фактор за възстановяването на икономиката на ЕС и в развитието му през следващите години, като според прогнозите в България ще бъдат инвестирани 1,3 милиарда евро в три основни направления – дигитализация, устойчиво развитие и умения.