Депутатът от ГЕРБ уточни, че Министерството на благоустройството и регионалното развитие (МРРБ) е обявило конкурс за избор на консултант, който трябва да предложи няколко варианта за таксуване на ползването на републиканската пътна мрежа. Очаква се изготвянето на анализа да отнеме от половин до една година и да бъде готов още през 2013-а.
Никой от вариантите все пак не бил изключен, включително частично запазване на сегашните винетки с фиксирана цена за период от време, вместо заплащане на разстояние, както и съчетаването на няколко вида таксуване. Така например според народния избраник може да се въведат и ТОЛ такси, с които да се облагат само товарните автомобили, а за леките коли ползването на пътищата да се заплаща по друга система. Вълков е категоричен, че най-логично е именно шофьорите на камиони да ползват електронни устройства, с които да вдигат бариерите, ограничаващи определени участъци. Аргументът му е, че тировете разрушават най-много настилката и собствениците им следва да поемат по-голяма част от финансирането на поддръжката й.
Вълков подчерта, че в редица държави това е факт, като в момента и Полша въвеждала ТОЛ таксите, с които също като при сателитната система таксуването е на изминати километри, но не по цялата пътна мрежа, а от определен участък. Председателят на транспортната комисия в Народното събрание посочи, че България е на кръстопът и през нея минава огромен поток от автомобили, от което можем да се възползваме за напълването на хазната. Той обаче припомни, че финансирането на новите пътища от Брюксел представлява препятствие за въвеждането на този вид таксуване. Законотворецът обясни, че някои държави пък са заложили именно на сателитната система, която била по-скъпа за въвеждане, но пък по-лесна за поддръжка.
Източник: в. "Монитор"