Официалният туристически сайт на България, платен с европари, рекламира страната ни с несъществуващи места, съобщи Нова ТВ. На сайта може да се види плажен бар в Резово, който вече не работи, а снимките му са ползвани без знанието и разрешението на автора им.
На сайта за над 1 млн. лв. от Европа Министерството на туризма рекламира цялата страна - от Шабла, през Банско, до Резово. Сайтът трябва да доведе много туристи, които ако отидат в Резово и търсят плажния бар от снимките, няма да намерят нищо. Истината лъсва още на стълбите към плажа.
За разминаването между рекламата и действителността информира чак от остров Бали бившият стопанин на плажа Андрей Едрев, когото зрителите познават от реалитито "Островът на изкушенията".
"Би било хубаво хората, които работят в тези агенции, и особено хората в официалния туристически портал на България, да събират повече информация преди да свършат някоя откровена глупост. Първо, взели са снимки от фен-страницата на бара, който бе създаден преди две години. Второ, поставили са логото, което не е много добър пример за останалите граждани на страната. И доколкото си спомням това, мисля, че е същият сайт, от който нашият президент беше взел снимки и бе използвал в новогодишното си приветствие, в което показваше колко са красиви нашите планини - в Америка", коментира Едрев.
Барът всъщност вече не съществува. ДНСК го събори през 2012 г., тъй като надвишавал разрешените 7 квадратни метра. И макар че държавните инспектори премахват обекта като незаконен, това не пречи на държавния туристически сайт да използва точно този бар за реклама. На мястото на разрушения преди две години атрактивен плажен бар в момента се е образувало сметище.
От кметството в Резово са убедени, че заради липсата на поддръжка на плажа всяка година губят все повече туристи.
Местните хора научиха от екипа на Нова ТВ, че със стари снимки се прави реклама на Резово. Сега си дават обяснение, защо хората толкова питали за плажния бар.
В община Царево също недоволстват от подвеждащата реклама на курортното селце. Представители на туристическия бранш смятат, че неистински реклами могат единствено да уронят престижа на страната ни.