Една от най-лесните инвестиции в туризма е тази в разкриването на къмпинги, каза директорът на Института за анализи и оценки в туризма Румен Драганов. Един къмпинг може да бъде разгънат в рамките на месец, когато има законова регламентация, коментира Драганов, според когото собствениците на имоти са тези, които трябва да определят дали е възможно там да се къмпингува.
Необходимо е да има място за подслон, вода, ток, газификация, тоалетни, допълни той.
Според експерта България може да увеличи поне три пъти броя на къмпингите както по Черноморието, така и във вътрешността на страната. Към момента у нас има близо 27 къмпинга.
Драганов смята, че задача на държавата е да определи терените - публична държавна собственост, да им даде подходящ статут и да търси инициативи в общините, за да може да се изградят тези места за почивка. Държавата би трябвало и да съдейства с изграждането на подходяща инфраструктура. Развитието на къмпингуването ще привлече и световни практики под формата на франчайзинг, а това е най-доброто за всеки бизнес, защото тази форма осигурява 85 процента успеваемост, коментира Драганов.
Източник: БНР