Сложна задача е ефикасното, достъпно и всеобхаватно образование. Възможно ли е сега да бъде постигната такава симбиоза - в динамично променящата се среда с честа смяна от присъствена в дистанционна форма на обучение и какво решение предлагат държавните власти за онези над 40 хиляди ученици, които остават без достъп до онлайн обучение?
На фона на здравна криза и затруднения, бяха загубени 5-6 месеца, в които имахме спокойни дни. Данните са, че около 65-70% деца са участвали синхронно в онлайн обучението, а други през някакви приложения. Това каза за "България сутрин" програмният директор на Тръста за социална алтернатива Огнян Исаев.
Той подчерта, че онлайн обучението е нещо ново и за учителите, и за семействата.
"Някои жилища не позволяват участие в онлайн обучение", допълни събеседникът.
По думите на Исаев е нужно да се помисли дали този срок и тази учебна година да не бъдат обявени за нулеви.
"Има големи неравенства между учениците в София и в селата, а те трябва да положат еднакви изпити в края на годината", посочи още той.
По неофициална информация, която Исаев цитира, около 10% от учителите не разполагат с постоянен интернет вкъщи, както и с мобилни устройства. Според него вече живеем в неорганизиран хаос.
"Преди около месец стана дума за това, че ще бъдат поръчани 16 000 устройства, но на какъв етап е тази поръчка, няма яснота", каза той за
Bulgaria ON AIR.
"Не знаем как учебният материал достига до учениците. Изпуснахме ценно време, можеше да се разработят модели, например за хибридно обучение - онлайн и присъствено в училищата", заяви още програмният директор на Тръста за социална алтернатива.
Децата на семействата с ниски доходи и с ниско образование изпитват трудности при адаптацията и приобщаването в онлайн процеса на обучение, отбеляза Исаев.