Когато човек поръчва по така формирани цени, той никога не знае колко ще е крайната му сметка. Тази практика е само една от многото, които предизвикват недоволството на клиентите, са отбелязали потребителски организации. Друг трик на ресторантьорите е в определен вид салата приоритетно да присъстват най-евтините продукти, а тези, които са по-скъпи на пазара, да са само загатнати. Почти нито едно заведение не може да докаже дали работи с истинско сирене или с това, на което според новите стандарти се казва "млечен продукт", допълват запознати с нарушенията.
Шефът на Комисията за защита на потребителя (КЗП) Дамян Лазаров е категоричен, че е задължително в менютата да бъде упомената единицата мярка за определената цена. Като пример той посочва цена за шопска салата от 1,60 лв., но тя се отнася за 50 грама, които не са обявени.
При посещението си на морето Лазаров поясни, че нелоялните практики са всичко, свързано с неточна и невярна информация на информационните носители.
Продажбата на храни по плажа като популярната варена царевица по 2 лв., бухтички, понички и цаца, която се изсипва с лъжица от казани, е отговорност на концесионера, който допуска търговците по ивицата. Ако възникнат хранителни проблеми у плажуващите, с проверката ще се заеме Агенцията по контрол на храните. Затова от това лято е в интерес на концесионера да държи изкъсо викащите продавачи на плажни лакомства.
Лазаров подчерта, че в Закона за потребителя е казано, че във всички търговски обекти и места за настаняване трябва да е заведен регистър за рекламации. От КЗП стриктно ще проверяват къде такива регистри отсъстват. Ще се обръща внимание на това дали цените са поставени на рецепциите на хотелите.
Източник: в. "Монитор"