ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Регионалният министър: за АМ "Хемус": Няма как да спрем строителство, което не е започнало | ||||||
| ||||||
"Държавата отделя много пари за строителството им. Фирмите, които изпълняват проектите, се оплакват от години, че парите за строителството са малко. Държавата е права, че се дават много пари, и фирмите са прави, че получават малко. Гражданите пък са недоволни от ниското качество. Защо се случва така? Механизмът, по който се надписва сметката, е ясен. При т.нар. "инженеринг", ако за един път трябват 100 кубика бетон за качествена работа, в сметката се записват 200. Цената остава пазарна, но количеството е завишено. Същата е схемата и със свлачищата. При всички тях няма обществени поръчки", обясни Комитова АМ "Хемус" Тя добави, че строежът на магистрала "Хемус" представлява едно трасе от 250 км от Ябланица до Шумен. "Това е равно на магистрала "Тракия" от Пловдив до Бургас. "Хемус" е разделена на 9 участъка за строителство. За участъците от 1 до 6 сме одобрили 1.95 млрд. лв, а за участъците 7,8 и 9 сме осигурили 1.8 млрд. лв.", обясни тя. "В участъците 1,2 и 3 се извършва строителство с разрешението за строеж, а в участъците 4,5,6,7,8 и 9 не е започнало строителството. Нека поговорим кой и как спира строителството на магистралата. В 1,2 и 3 се строи и към този момент, а в другите - няма как да спрем строителство, което не е започнало", заяви министър Комитова. По нейните думи средствата за строителство на магистралата не са спрени. "По първото постановление от участъци от 1 до 6, за които са разходени близо 2 млрд. лв, се строят само 1,2 и 3, а другите не са започнати. Важно е да отбележим, че "Хемус" се строи от нашето търговско дружество, наречено "Автомагистрали" ЕАД. Това е основната строителна компания, която работи с много подизпълнители, на които са раздадени аванси", казва Комитова. Към днешна дата са изплатени 71% от парите, а са завършени 4% от проекта, посочи регионалният министър. "От 2 млрд. лв., на нашето търговско дружество са изплатени 1.38 млрд. – парите са там. Като строителство сме изпълнили – 9 км са готови, а още 68 км са в строителство и не са въведени с Акт 16. Около 16 процента от магистралата са изпълнени, а с парите сме много по-напред. Въпрос на месеци е километрите по участъци 1,2 и 3 да бъдат завършени", обясни министър Комитова. "Аз мразя незавършеното строителство, защото то е най-скъпото. Ако "Хемус" остане незавършена, ще ни излезе 5 пъти по-скъпа. Никой няма интерес да спира строителството на магистралата", добави тя. АМ "Тракия" "Ремонтът на тази магистрала се финансират с други средства. Когато аз дойдох в министерството на 12 май - 3 фирми вече работиха в участъка Чирпан – Стара Загора. На 12 май се работеше усилено, а туристическият сезон се открива на 15 май. Опциите пред нас бяха две – или да спрем строителството, или да го продължим. Спряното строителство са загубени пари. Грешката е допусната в по-ранното планиране на тези ремонтни дейности", каза Комитова. "Фирмите започнаха да си искат парите. Ние казахме, че ще им ги дадем, но след като извършим проверка на място. Констатирахме некачествени строителни работи и ги накарахме да си отстранят дефектите", обясни още тя. |
Още по темата: | общо новини по темата: 493 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/83 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Важна новина от "Бургасбус"
17:12 / 27.11.2024
Дами попълниха титулярния съдийски състав на Апелативен съд – Бургас
13:48 / 28.11.2024
Ето къде няма да има вода днес в Бургас
09:58 / 28.11.2024
Бургас посреща Камиона на добрината на Coca-Cola на 4, 5 и 6 декември
11:44 / 28.11.2024
19-годишен айтозлия загази сериозно
09:35 / 29.11.2024
16 дни ваканция за учениците в Бургас
15:32 / 27.11.2024
Виктор и Беба си дават ново начало извън къщата
09:03 / 29.11.2024
Абонамент
Анкета