Предстои създаването на национален план за действие, който да дефинира общата архитектура на системите в страната, тъй като те са все по-нужни, каза още той. Според него трябва да се осигури такава съвместимост, която да гарантира свързаността им с транзитните системи.
Асен Антов заяви, че на предстоящия за изграждане Лот 3 на АМ "Струма" е предвидено освен метеорологични станции и обзорни камери да бъде реализиран и контролен център, който да поеме управлението на трафика. Предстои подписване на договор с изпълнителя на Лот 3.3 от магистралата, в напреднала фаза е процедурата за избор на строител на Лот 3.1, а тръжната процедура за определяне на изпълнителя на Лот 3.2 предстои да стартира, съобщи той. Директорът на НКСИП коментира, че участъкът, който преминава през Кресненското дефиле в продължение на много време е бил предвиден за реализация като дълъг тунел, в момента се разглежда алтернативен вариант, предстои да се избере вариант.
Антов поясни, че инсталирането на интелигентната система е допустима и ще бъде финансирана със средства от Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура".
Той информира, че контролен център за управление на трафика е предвидено да бъде изграден и в източния край на оставащия за изграждане 250-км участък от АМ "Хемус", което е предвидено да се реализира на отделни етапи.