ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Разкриха последните думи на Валентин Терзиев | ||||||
| ||||||
Фаталният полет в нощта срещу 9 юни продължава 29 минути. Подп. Терзиев излита от авиобазата в Граф Игнатиево 11 минути след полунощ. 34 минути след полунощ МиГ-29 на подп. Терзиев минава под ръководството на Ръководител полети "Бойно управление" 15 км. преди Добрич. "Намалявам скоростта, 720, курс 94, 7000 метра", казва подп. Валентин Терзиев. В 00:38 ч. пилотът получава указания да намали височината до 3000 м. и отговаря: подп. Валентин Терзиев - Разбрано, наблюдавам целта, 3600 в момента. Минута по-късно ръководител полети указва: "Дистанция 18, плавно снижение до 2000". "Снижавам", отговаря подп. Валентин Терзиев. Самолетът снишава под 2000 м. височина. Става ясно, че мишената пада по-бързо. Терзиев увеличава скоростта. Продължава да получава указания от ръководител полети. Достигайки 1433 м. височина и скорост от 948 км. в час подп. Терзиев изстрелва ракетата. Три секунди по-късно докладва: "Ракетата сходи, излизам надясно". Самолетът е на 1310 м. височина и се движи със скорост 948 км. в час. Секунди по-късно подп. Терзиев получава указания: "Излизай надясно с 270 и изключи "Главен". Седем секунди след пуска на ракетата целта е поразена, а последната реплика на подп. Терзиев е: подп. Валентин Терзиев - Главен... Което вероятно е начало на стандартния доклад за изключване на главния включвател на системата за управление на въоръжението. След това връзката с екипажа е изгубена, самолетът изчезва от радарите и среща водната повърхност в 40 минути и 29 секунди след полунощ. Според експерти е допусната фатална грешка самолетът да бъде воден, така че да сниши под 2000 м. височина, което предизвиква аварийна ситуация. "Аварийна, защото според мен прекалено е снижен. Последният му доклад е на 1310 м. При скорост 948 км. в час, това са 280 метра в секунда. Самолетът се носи при липса на всякаква ориентировка", казва ген. Съби Събев, председател на клуб "Атлантик". Според някои експерти стрелбата по вертикално падаща цел е трябвало да бъде прекратена при достигане височина от 2000 м. "Би трябвало този, който е ръководил непосредствено изпълнението на приближаване, захват и т.н., насочването на пилота... да се намеси и да каже: "Забранявам по-нататъшно изпълнение на задачата", каза ген. Спас Спасов, председател на фондация "Български ВВС". Според други обаче при поставянето на конкретната задача преди полета се определя и височината, под която да не се пада. "Възможно е и на тази височина да се проведе и тя атаката е проведена, поразяването на целта е осъществено, не е осъществено излизането от тази атака, не е осъществено добре, не е осъществено правилно и там именно, както и в доклада се казва, там се крие причината за катастрофата, отхвърляйки другите", допълва ген. Спас Спасов. Според доклада "най-вероятно пилотът не е проконтролирал положението на самолета спрямо хоризонта преди започване на този маньовър именно поради създадената у него зрителна илюзия и той е извършил стрелбата от положение на хоризонтален полет, а в действителност е бил в сравнително плоско пикиране". "По всяка вероятност, след като той докладва, че се оттегля, сигурно е поел курс, различен от бойния надясно. Но ако е в снижение, разстоянието е 1300 м. При 280 м. в секунда, макар и в снижение, това някъде ти гарантира, че за 10-12 секунди си се забил в морето", казва ген. Съби Събев. Разчитането на данните от черната кутия на самолета, която все още не е изпратена на производителя - Руската самолетостроителна корпорация, ще отнеме между 3 и 4 седмици. Според бившия пилот Величко Дерузов, вината за инцидента не е на пилота. "Нарушение на мерките за безопасност на ръководството - от командира на базата - до всички нагоре. Командир на ВВС, ръководителят на бойните стрелби", заяви Величко Дерузов. Какво точно е станало 100% ще се разбере от разчитането на черната кутия, която е силно увредена от удара. Разчитането на данните от черната кутия на самолета, която все още не е изпратена на производителя - Руската самолетостроителна корпорация, ще отнеме между 3 и 4 седмици. Българският инцидент не е първият поради "загуба на пространствена ориентация". През 2019 г. японски Ф-35 се разби именно по същата причина. Разчитането на черната кутия тогава отнема 4 месеца. |
Още по темата: | общо новини по темата: 100 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/17 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:Всички | Само на регистрирани | Моите | На приятелиПокажи и всички отговори
на 16.07.2021 г.
0
на 16.07.2021 г.
-1
на 16.07.2021 г.
+5
Коментарите са на публикуващите ги. Burgas24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Млад шофьор прегази легнал на пътя бургазлия
09:16 / 25.11.2024
Изрязаха 90 % от корема й
09:02 / 25.11.2024
В Бургас е първата училищна паралелка, която изучава изкуствен интелект
09:30 / 24.11.2024
Драстично отслабналият Геро се оказа нежелан от телевизиите
16:05 / 24.11.2024
Започва ремонт на тези бургаски улици
14:10 / 25.11.2024
Важна новина за бургаските шофьори!
04:00 / 24.11.2024
Бивша футболистка на ЦСКА: Величка на Гунди много се изложи!
17:24 / 24.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета