Разделят уличната мрежа на първостепенна и второстепенна | ||||||
| ||||||
Министърът посочи, че с проекта на нормативния акт се предвижда местните власти да бъдат задължени да предвиждат в устройствените зони определени проценти от транспортно-комуникационните им системи да са свързани с енергоспестяващи превозни средства и като пример даде велотранспорта и трамвайните линии в София. Те ще трябва да оразмеряват комуникационно-транспортните системи на урбанизираните територии за период до 2030 година според степента на моторизация, като при разчета от брой леки автомобила се предвидят определен брой електрически превозни средства, както и паркинги за тях със съответното оборудване. За София, например, е заложено при разчет от 400 - 450 леки автомобила на 1000 души 65 - 70 от тях да са електрически превозни средства. Според проекта на наредбата плановете и проектите за комуникационно-транспортните системи, които общините ще разработват, трябва да предлагат оптимални възможности за развитие на различните видове придвижване в населеното място или урбанизираната територия, при следното подреждане по приоритет: пешеходно движение, обществен транспорт, велосипедно движение, движение на леки автомобили, товарно автомобилно движение и транзитно за урбанизираната територия движение на автомобили. Тези планове ще трябва да осигурят адекватна възможност за интермодалност чрез бърз, лесен и удобен трансфер, да съдействат за извеждане на транзитното автомобилно движение извън населените места и урбанизираните територии, както и да предложат алтернативни активности на уличното платно в зависимост от часовата, седмичната и сезонна специфика на автомобилното движение. Плановете за развитието на комуникационно-транспортните системи на градовете ще трябва да включват мерки за осигуряване на безопасни пресичания между автомобилния, велосипедния, пешеходния трафик и обществения транспорт за превоз на пътници. Те ще трябва да предвидят действия за осигуряване на съоръжения за системи за обществени велосипеди, за организиране на система за отчитане и регулиране на велосипедните и пешеходни потоци, както и за отчитане и регулиране на потоците в обществения транспорт за превоз на пътници. Общините ще трябва да предприемат действия за оборудване на превозни средства на обществения транспорт за превоз на пътници със съоръжения за превоз на велосипеди, както и на инфраструктура за паркиране, наемане и съвместно ползване. Те ще трябва да реализират мерки за насърчаване на работодатели, търговци и собственици да осигуряват велосипедни паркинги и други облекчения при ползване на велосипед. |
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!