Самолетът, който снощи се разби на летателната площадка в Приморско е изпълнявал фигури във въздуха без машината да е пригодена за това. Това съобщиха от Министерството на транспорта. Така бе опровергана първоначалната информация, че пилотът Стойко Люцканов и 24 годишният Сергей Георгиев от София са паднали при кацане на самолета. И още нещо- Инструкторът на разбилият двуместен самолет е нямал право да извършва полети от такъв характер.
Днес около 11 часа приключи огледът на мястото на катастрофата, предаде репортер на Burgas24.bg. В него участваха две комисии - на Министерството на Транспорта и Гражданска въздухо-плавателна агенция.
Преди фаталният инцидент вчера самолетът е извършил 3 полета - за разглеждане на околностите. По време на четвъртият пилотът Стойко Люцканов е извършвал фигури от простия и сложния пилотаж. Според Атанас Костов - директор Дирекция разследване на произшествия към МТ е последвало "рязко снижение на самолета, но с много малка постъпателна скорост, по което съдим по компактната маса на останките пада върху полосата т.е. не е при кацане както бе обявено първоначално. Тези самолети, те не са предназначени за фигурен пилотаж т.е. те нямат тези характеристики които са необходими- те.е усилване на конструкцията".
Работи се по още две версии. Първата - техническа неизправност на машината. Тази причина обаче се смята за малко вероятна, защото самолетът СР 22 е произведен през 2010 година. Друга причина може да е прилошаване на пилота. От разследващите научихме, че машината е на физическо лице, но предстои да се установи по какъв начин е предоставена за ползване от Стойко Люцканов.
Кметът Лиляна Димова сподели: "Да получавали сме жалби и то миналата седмица и не толкова от жителите на Приморско, колкото от туристите. Защото моите наблюдения са, че тези малки самолети за които вече споменах, че извършват рекламна дейност летят основно над плажа където има усилен туристопоток наистина прелитат ниско според нашите виждания".