ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Пътен експерт: Няма такова нещо като европейски или световни критерии за път | ||||||
| ||||||
Инж. Славчев поясни, че т. нар. "устойчива пътна безопасност" има четири характеристики - функционалност, хомогенност, предвидимост и толерантност. "Функционалността е за целите, които са определени от пътната администрация; хомогенността означава да се избягват големи разлики в скорост, посока и маса на превозните средства, които ползват съответния път; предвидимостта е възприятието на пътя и околната среда от гледна точка на водача, тоест да може да се ориентира в каква категория път е и какво се очаква от него, тоест по-скоро какво не трябва да прави и толерантността е да се прилагат всички възможни пасивни и активни мерки за намаляване на тежестта в случай на възникване на произшествие", обясни специалистът. Според инж. Славчев пътят сам трябва да води водача. Трябва така да е проектиран, че да е съобразен с начина на ползване и с определените му функции. "Неслучайно в директивата за управление безопасността на пътната инфраструктура, която беше приета преди доста години, има един одит по пътна безопасност на фаза начална експлоатация. На тази фаза не се гледа нищо по проекта, а се следи поведението на водачите на пътя и как те възприемат пътя. И това се прави както денем, така и при сумрак, тоест изисква се два пъти", уточни той. Какво означава изразът "Пътят не отговаря на европейските или световните критерии" и има ли изобщо подобни критерии разясни инженерът. "На един форум, организиран от международната пътна федерация, питах един от водещите специалисти на високо ниво във федерацията, има ли такива критерии? Оказва се, че няма, тоест критерии, разписани "Що е критерий за пътна безопасност" няма. Критериите се определят от администрацията и от проекта. В тази връзка колегите от Холандия преди петнайсетина години казаха, че са започнали инициативата за класифициране и класификация на пътната мрежа от гледна точка на пътна безопасност", каза Славчев. "15 години им е отнело, за да могат да убедят администрацията и политиците, че трябва да се смени визията и начина на гледната точка. Те са определили три категории пътища от гледна точка на безопасността: транзитни, разпределителни и пътища за достъп, като съответно за тези пътища се разрешава преминаване през населени места или не, както и се определят максимални скорости за движение. Примерно транзитни пътища и само извън населено място скорости 120-100, разпределителни пътища в населено място 50-70, извън населено място – 80 и пътища за достъп в населено място – 30. Това са прословутите зони с 30 км ограничение на скоростта и извън населено място - 60", поясни той. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Община Бургас стартира важен проект
11:02 / 20.11.2024
ОДМВР Бургас с важно съобщение за шофьорите
10:52 / 21.11.2024
Ужас! Намушкаха жена посред бял ден в Бургас!
16:52 / 20.11.2024
Ще стане прекрасно в този бургаски парк
10:27 / 21.11.2024
Много сгафил шофьор сгащиха в Бургаско
11:53 / 20.11.2024
Важно! Затварят подземната улица!
13:26 / 20.11.2024
Абонамент
Анкета