© | | Федерацията за защита на потребителите проверява бутилирането и етикетирането на минералните води у нас. Това съобщи на първата информационна среща в Монтана новият изпълнителен секретар Емил Георгиев.Целта е да бъде избегната подвеждаща информация. При наличие на флуор над 1,5 % производителят е длъжен да го обозначи на етикета, тъй като тези води не се препоръчват за малки деца и бременни жени, допълни той. При сигнали ще се правят масови проверки за покупка на храни от търговските вериги, хлебарите и сладкарите. Постигнато е споразумение с част от мобилните оператори за гаранция за защита на личните данни на абонатите при смяна на оператора, каза още Емил Георгиев. Отказалите се от услугата плащат до 3 такси.
Законът за защита на потребителите е добър, съобразен с изискванията на ЕС. Но много закони все още не са хармонизирани с Директивите на европейската общност. Категорично е нужен нов закон за енергетиката, настоя Георгиев.
Красноречив пример за това е нежеланието да се хармонизира Законът за енергетиката с Директива 83/2012 на ЕС. Съгласно тази директива, потребителят не е задължен да ползва услуга, която не желае да ползва, или да заплаща за непредоставена услуга, каквито са безбройните случаи за заплащане за сградна инсталация. Така топлофикационните дружества прилагат законодателството избирателно, така, както дяволът чете евангелието. "Водим тежка битка за защита на гражданите от "Топлофицация", водят се близо 15 000 дела", допълни Георгиев.
Федерацията на потребителите е постигнала сътрудничество с министерството на земеделието и омбудсмана на България.
Съветите, които дават сътрудниците по места са безплатни. Предвижда се да се свържат в мрежа представителствата в Хасково, Видин, Монтана, Пловдив, Пазарджик, Стара Загора, Бургас и на други места с шест дирекции на Комисията за защита на потребителите в страната. Целта е включването на специалисти в съвместни проверки по региони, както и участие в помирителни комисии.
Източник: "24 часа" |