Услугите за отворено банкиране ще улеснят както крайните потребители, така и бизнеса, предлагайки следващо ниво на сигурност на разплащателните услуги. Това разкри в технологичния подкаст "UpDate" на
Bloomberg TV Bulgaria Яна Димова, продуктов мениджър в дирекция "Финтех услуги“ в "БОРИКА" АД. Компанията вече предлага своя финтех услуга в тази област, наречена InfoPay Checkout.
По думите на Яна Димова при ползването на това решение на клиента се дава допълнителен начин на разплащане.
"Освен познатите досега плащания с карта, плащания при доставка, представяме на клиентите възможност да заплатят чрез банков превод. Това улеснява не само търговеца, но и клиента, защото той получава бърз и лесен начин на разплащане“, посочи Димова.
От своя страна, клиентът веднага вижда как се случва инициираното плащане и по този начин не трябва да въвежда допълнителни данни за карта. Благодарение на това при ползването на услуги за отворено банкиране потребителят няма нужда от нищо друго, освен от телефона си, за да извършва плащания. След инициирането на плащане търговецът изпраща чрез SMS и друг канал линк към клиента.
"Клиентът се пренасочва към обслужващата го банка и избира сметката, от която иска да нареди превода. Самият превод се авторизира със средството за подписване в банката, което клиентът ползва. Нивото на сигурност се запазва, тъй като клиентът се насочва към интернет банкирането на съответната банка, въвеждайки своите потребителско име и парола в приложението“, допълва Яна Димова.
Тя изтъква, че нивото на сигурност при този тип услуги е високо, като на клиента и търговеца се предлага защитена, криптирана връзка, което намалява нивото на измами. Потребителят не трябва да въвежда номер на карта, CSV, съответно също се намалява възможността за злоупотреби и последващи измами.
Основната полза бизнеса пък е по-бързото заплащане на фактурите и намаляването на риска от отлагане на плащания.