"Много важно е, че България вече присъства физически на туристическия пазар в Япония и всички жители и гости на Токио ще могат да получават актуална информация на място за възможностите за туризъм в страната ни", каза министър Ангелкова. Тя подчерта, че България е известна сред азиатските туристи с розовото си масло и киселото мляко, но тук те могат да открият много други атрактивни форми на туризъм.
Япония е в топ 50 на генериращите пазари за българския туризъм и заема 41 позиция за периода януари-август 2016 г. с над 9 хил. туристи, което е с 16.5 % увеличение спрямо същия период на 2015 г. Според националната статистика, през 2015 г. страната ни е посетена от общо 12 362 японски граждани. "Тези цифри показват, че има ръст на интереса и можем да задълбочим традиционно добрите ни взаимоотношения в сферата на туризма. Сигурна съм, че откриването на информационния център е важна стъпка в тази посока", допълни Николина Ангелкова.
Кихачиро Нишиура, президент и управляващ директор на БАЯЮИЕ, запозна присъстващите с дейността и услугите, които българският туристически информационен център ще предлага на японските граждани. Той акцентира на неизползвания потенциал до този момент за увеличаване на взаимния туристопоток и посочи, че представляваната от него организация ще продължи да работи в тази посока. Той благодари и за добрата комуникация с българското министерство и подкрепата за реализация на тази инициатива. Поздравление бе отправено и от Ясуто Каварабаяши, заместник-комисар на Агенцията по туризъм към Министерството на земята, инфраструктурата, транспорта и туризма на Япония.
Туристическият център е разположен в центъра на японската столица, а на церемонията за официалното му откриване присъстваха повече от 90 души, сред които депутати от Долната камара на японския парламент, представители на министерства, бизнеса и туристическите среди, посланици и др.