ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
При предсрочно прекратяване на договорите с телекомите, потребителите вече ще дължат само стандартната неустойка | ||||||
| ||||||
КЗП идентифицира и публично осъди неустоечните клаузи в договорите на основни доставчици. Поради своята непрозрачност и двусмислие, тези клаузи нарушаваха Закона за защита на потребителите, налагайки необосновано високи санкции на абонатите в случай на предсрочно прекратяване на договори. След ясни и конкретни препоръки от страна на КЗП, включително срещи и диалог с представителите на компаниите, операторите се съгласиха доброволно да внесат корекции в проблемните текстове. Коригираните клаузи премахват задължението на абонатите да възстановяват под формата на неустойки предоставените от страна на операторите "отстъпки“ от цените на месечни абонаменти и от цените на закупени в брой или на лизинг крайни устройства. Правото на операторите да претендират възстановяването на отстъпки е прецизирано да се отнася само за част от реално предоставените отстъпки, а не за предстоящи или бъдещи отстъпки, включително за отстъпки за бъдещ период, каквато възможност предвиждаха старите текстове. Ще бъдат въведени ясни лимити на неустойките за предсрочно прекратяване – до три стандартни месечни такси, което предотвратява злоупотребите. Новите текстове ще предоставят на потребителите по-добра информираност за задълженията и ще премахнат неяснотите, които водеха до едностранни тълкувания. Коригираните клаузи ще се прилагат за всички действащи договори, считано от датата на влизане в сила на промените при спазване на сроковете съгласно Закона за електронните съобщения. Тези промени няма да касаят договорите, които вече са били прекратени или прекратяването е извършено в период, преди влизането в сила на промените. Именно с цел осигуряване защитата на правата и на тази част от потребителите, КЗП напомня, че е издала заповеди за забрана на прилаганите нелоялни търговски практики, с които е забранила на операторите да изискват от потребителите заплащане на повече от една неустойка или да изискват заплащане на неустойки в по-висок размер от уговорения максимален праг на неустойката при предсрочното прекратяване на договорите по вина или инициатива на потребителите. Целта на заповедите е да осигурят защитата на потребителите от тези нелоялни търговски практики, както преди сключване и по време на изпълнение на договора, така и след прекратяването на правоотношенията между потребителя и оператора. Ако заповедите бъдат потвърдени като правилни и законосъобразни от компетентния български съд, потребителите ще могат да се възползват от правата си по чл.68 м от Закона за защита на потребителите /ЗЗП/. Съгласно него "Потребителят има право на намаляване на цената или да развали договора с търговеца, сключен в резултат на използваната нелоялна търговска практика, и да претендира обезщетение за претърпени вреди по общия ред, когато по заповед за забрана на прилагането на нелоялна търговска практика на председателя на Комисията за защита на потребителите има влязло в сила решение на Върховния административен съд, което я потвърждава, заповед, която не е обжалвана в законовия срок или жалбата срещу нея е оттеглена." КЗП призовава потребителите да бъдат бдителни и да докладват за всички съмнителни клаузи в бъдеще. |
Още по темата: | общо новини по темата: 74 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/13 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Важна новина от "Бургасбус"
17:12 / 27.11.2024
Ужасен инцидент с тротинетка в Бургас
09:23 / 26.11.2024
Катастрофа с двама пострадали на пътя Айтос – Бургас
09:25 / 27.11.2024
Преобразиха това бургаско училище
17:19 / 27.11.2024
Блъснаха ученичка на пешеходна пътека в "Меден рудник"
09:42 / 27.11.2024
Тази шофьорка от Бургас следващия път ще внимава повече
10:16 / 27.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета