© bTV | Национален протест на превозвачите затвори за два часа граничните пунктове. Причината са огромните опашки от тирове по границите.Недоволните подчертаха, че протестът им не е политически.
Превозвачите обявиха, че протестът е предупредителен и ще обхване зоните на шест контролно-пропускателни пункта: "Капитан Андреево" и "Лесово" на границата с Турция, на гръцката граница - "Кулата", на сръбската - "Калотина", и на румънската - "Дунав мост" - Русе и "Дунав мост" - Видин.
Превозвачи от цялата страна блокираха "Дунав мост" на ГКПП "Русе - Гюргево", съобщи bTV. Блокадата продължи до 12 часа, като преминаването бе невъзможно на вход и изход на пункта.
Първоначално протестиращите влязоха с камионите си направо на граничния пункт, където препречиха пътя на останалите превозни средства. След забележка от Гранична полиция, те се изтеглиха и блокираха кръговото кръстовище и подхода към моста. Не се допускаха нито коли, нито камиони.
"Капитан Андреево" също беше блокиран от недоволни превозвачи. На място има имаше тежковъоръжени полицаи.
Участниците в акцията направиха жива верига на границата, като в началото препречиха пътя на всички моторни превозни средства, а след това пуснаха леките автомобили. Изви се дълга опашка от тирове.
На "Кулата" протестът започна с час по-късно. Не се допускаха нито коли, нито камиони. "Ножът стигна до кокала, не може шофьорите да чакат по 10-15-20 часа по нашите граници, започнахме да губим шофьори, наложи се да стигнем до конкретни мерки", заяви Минчо Железаров от Съюза на международните превозвачи.
По-рано българските превозвачи предупредиха, че ще предприемат протестни действия на основните гранични пропускателни пунктове. Причината за протеста е "нетърпимото", според тях, положение на границата от последните няколко месеца.
"Преди 20 дни се стигна до изчакване от над 60 часа, което вреди на шофьорите. Престояват в нечовешки условия - липса на вода, тоалетни, елементарни хигиенни условия", заяви пред "Фокус" Йордан Арабаджиев от Съюза на международните превозвачи.
По думите му се забавят превозите и следва огромна загуба за икономиката на държавата ни: "Недоволни сме от обработката на документите на нашите камиони. Това изчакване вреди и ни прави неконкурентоспособни. Румънските превозвачи имат предимство от порядъка на 10 часа, когато трябва да се извършат превози във вътрешността на Европа".
Председателят на Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт Илиян Филипов даде на институциите срок от 1 месец, за да решат проблема. Ако това не стане, ще искат оставки. |