Преподавател от София пресъздаде катастрофата в Граф Игнатиево

Автор: Екип Burgas24.bg
Коментари (5)
12:19 / 14.09.2024
1657
Авиоинженерът д-р Недислав Веселинов пресъздаде инцидента на "Граф Игнатиево".

"L-39 е лек учебно-тренировъчен самолет, изключително разпространен. Мисля, че над 30 държави в света имат от него. Това е самолет, който се е доказал с времето. Самият самолет има специфики.

 Той е проектиран преди около 50 години в Чехия, когато не е имало компютърни мощности, които да направяt по-съвършена аеродинамика. И естествено самолетът си носи тези белези и тези трудности“, коментира д-р Недислав Веселинов, преподавател в Техническия университет, в ефира на bTV.

"Една от особеностите на самолета е, че той е неустойчив в по-големи ъгли на атака“, обясни той и допълни, че тогава може да се случи срив на потока.

"Ако се стигне тъй наречения критичен ъгъл на атака,

се получава този срив на потока. Естествено конструкторите са предвидили това, когато са проектирали самолета, и са направили края на крилото с ъгъл, малко по-голям от този, който е в основата на крилото“, обясни авиоинженерът.

"По този начин, когато се доближим до критичен ъгъл на атака, потокът се срива първо в края на крилото. Сривът постепенно се движи към основата на крилото, преди да пропадне изцяло“, поясни още той.

По думите му започва и вибрация, която се предава към тялото на пилота.

"Въпросът е тези критични режими да не се достигат, защото самолетът се срива и сте в режим, в който трудно може да оказвате влияние върху него. Можете да го изкарате от такъв режим, но не и от ограничена височина“, посочи д-р Веселинов.

Той коментира любителска снимка, която е видял. Според него самолетът прави боен завой, който е с много малък радиус. Опитали са се да постигнат максималното от самолета.

И това е една от вероятните причини – да са влезли в

критичен режим на полет, струята да се е сринала и самолетът да се е сринал“, коментира експертът.

Д-р Недислав Веселинов използва терен, който се доближава до терена на авиобаза "Граф Игнатиево“.

В авиосимулацията самолетът е с начална скорост 450 км/час и 300 метра височина. Посоченото време е 12:00 часа.

"Когато не са големи ъглите на атака, самолетът си завива и си лети спокойно. Няма вибрации. При критичен ъгъл на атака, се усеща как трепери“, коментира д-в Веселинов.

"Резките движения, които се случват, реално не са мои движени. Те се получават заради нестабилност в струята.

Машината става неконтролируема.

В част от секунда на невнимание на пилота може да се стигне до критичен ъгъл на атака“, допълва той.

Според авиоинженера пилотите са супергерои. А загиналите майор Петко Димитров и старши лейтенант Венцислав Дункин вероятно са насочили машината към мястото, на което се е разбила, за да избегнат жертви извън летището.

Д-р Недислав Веселинов също смята, че възможните грешки са две – неочаквана техническа грешка или грешка в пилотирането. Какво се е случило – ще стане ясно от данните на черната кутия.

Виж коментарите (5)

Още по темата (71):
04.12.2024 Годеницата на загиналия пилот Венцислав Дункин роди момиченце
13.11.2024 Проф. Недялков: Едни избори се равняват на бюджета на две авиобази
12.11.2024 Атанас Запрянов: Не знам кой казва, че е закъсняло разследването за инцидента "Граф Игнатиево"
20.10.2024 Бивш авиатор за катастрофата с L-39: Полет на два метра от земната повърхност е равносилно на самоубийство
18.10.2024 Над 30 свидетели са разпитани за инцидента със самолет край "Граф
Игнатиево"
18.10.2024 Полк. Елин Алексов за авиокатастрофата край Граф Игнатиево: Картината беше зловеща
Още новини от Национални новини:
Кошмарна трагедия
Под снежна обсада: "Траянови врата" се оказа на 4 часа път от Соф...
Водач за кошмара по АМ "Тракия": С електрическа кола сме и батери...
Полицаи спасиха шофьор, закъсал в снега на АМ "Тракия"
Президентът Радев с коментар за атаката в Магдебург
Не пътувайте по АМ "Тракия"! Снежният ад продължава, огромни са ...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).