В началото на година и след обилното хапване по празниците интернет пространството е залято от оферти за продукти и уреди за отслабване с фалшиви отзиви от потребители и авторитети.
Магическо отслабване - бързо, без усилия и гарантирано? Идеята за феноменално намаляване на килограмите изглежда особено привлекателна след поредица от почивни дни с трапези в компанията на близки хора и в началото на Новата година, когато всички си обещаваме да отворим следваща страница в живота си, пише онлайн платформата "
Ние, потребителите".
Какво рискуваме, ако се доверим на оферти с подобни обещания?
- да се сдобием с продукти със съмнително качество и ефикасност; - да не получим нищо Кое е издайното в посланията на тези оферти?
- говорят за бързи и зашеметяващи резултати без диети и физически усилия; - акцент, че продуктът съдържа комбинация от естествени съставки Какви са характерните особености на страниците за продажба?
- те са единични или съществуват специално за пласирането на този продукт интернет страници;
- домейните им са странно съчетание от нищо;
- неозначаващи букви и символи често окончават с разширение за страна от третия свят; - връзките към тях са незащитени; - имат часовник за отброяване на оставащите часове на валидност на офертата;
- съдържат послания като: "Побързай! Количествата са ограничени!“;
- публикват фалшиви мнения и оценки за продуктите от потребители; - включват секция "Блог“ с интервюта със специалисти в областта на диетологията, здравеопазването и пр. или популярни личности, статии или видеа от несъстояли се на практика медийни изяви в печатни и електронни медии;
- споменават се имена на несъществуващи, но престижно звучащи организации; - подробно са описани съставките, начинът на действие на продуктите и постигане на обещаните резултати;
- има много малко информация за търговеца; - поставен е бутон за бърза поръчка, който отвежда към телефон или приложение за комуникация Какви проверки да направите, за да избегнете нелоялни практики и измами?
- кой е продавачът: име на фирмата, ЕИК и данни за контакт (физически адрес, действащ телефон, електронна поща с надежден адрес);
- кой и къде е регистрирал домейна на сайта;
- кой е производителят на продукта;
- дали цитираните специалисти/популярни личности действително имат нещо общо с продуктите и рекламата им;
- дали споменатите авторитетни организации съществуват;
- дали имената и снимките на далите оценки потребители отговарят на една и съща националност
Важно! За ваша безопасност не приемайте каквито и да било медикаменти без съгласуване със специалист, още по-малко закупени от електронни магазини и социалните мрежи, съветват експертите от "Ние, потребителите". Контролен орган за фалшивите отзиви, както и за представянето на несъстояли се медийни публикации или изяви с цел насърчаване на продажбите е Комисията за защита на потребителите!