След промяна на финансирането Община Бургас съвместно с Областен информационен център проведи обучение и срещи с над 100 домоуправителя в града. Това е част от цялостното подпомагане на процеса, което включва и облагородяване и грижа за междублоковите пространства, уточни още тя на срещата.
Проектът дава възможност за 100% държавно финансиране, на собственици на апартаменти, които не са одобрени за кредит от Фонда за жилищно обновяване. Това са семейства, които имат доход на член от семейство 310 лв. или 400 лв., ако в семейството има дете с увреждане.
В най-скоро време предстои финансирането на две сгради на територията на Община Бургас, стана ясно на срещата .
Процедурата на подаване на документите за интерес и подкрепа, подаване заявление за финансова помощ трае около 7 месеца уточниха специалистите.
Проектът за обновяване на българските жилища е на стойност 50 милиона лева.
На срещата присъстваха още г-жа Десислава Йорданова, директор на дирекция "Жилищна политика в МРРБ, г-жа Севдалина Джабарска, проектен мениджър на Югоизточен район и др.
Това е втора кампания по проекта за енергийно обновяване на българските домове. В Бургас ще се проведе в периода 10-13 юни 2013 и ще включва провеждане на 1 пресконференция, провеждане на 4 информационни дни и провеждане на 3 срещи с управители на етажна собственост.
Информационните дни ще се проведат на открито от 16:00 до 19:30 часа във всеки от дните на кампанията. За целта ще бъде позиционирана мобилна информационна шатра, където представители на министерството, координаторът по проекта, Проектния мениджър и представителят на Фонда за жилищно обновяване ще дават консултации на заинтересованите граждани.
Мобилната шатра ще бъде разположена на ъгъла на ул. "Александровска" и ул. "Богориди".
Допълнително ще бъдат осигурени и 2-ма промотъри, които предварително ще разлепят плакати за предстоящата кампания, а по време на самата кампания ще раздават на гражданите информационни материали по проекта.
Срещите с управителите на етажна собственост ще се проведат в три поредни дни, а именно на 10-ти, 11-ти и 12-ти юни 2013 г., от 19.00 до 20.00 часа в сградата на Община Бургас. На тези срещи домоуправителите ще бъдат лично консултирани от експертите по проекта, ще се даде отговор на въпроси и казуси, свързани с участието на собствениците в проекта и всяка допълнителна информация, интересуваща лицата.