Предоставянето на туристически услуги в некатегоризирани обекти е все по-рядко срещано нарушение | ||||||
| ||||||
"Основното нарушение, за което се адресират жалби към нас от страна на потребители в сферата на туризма, е разминаването на това, което туристите получават на мястото, с онова, което им е било оферирано, когато са избирали. Например, имаме обект, който трябва да е с определен брой звезди и трябва да предоставя точно определени услуги, които Вие искате да има - фитнес, масаж и т.н. Впоследствие обаче се оказва, че за да Ви направят масаж, трябва да отидете някъде в друг обект или че фитнес залата представлява само една бягаща пътечка. Подобни нарушения се срещат, както на наша територия, така и в чужбина. Контролните ни функции се разпростират върху пазара в България. Но в потребителските спорове с трансграничен елемент се намесва Европейският потребителски център, който функционира към нас", обясни Маргаритов. Председателят акцентира върху това, че в изминалите периоди много по-често срещано нарушение е било предоставянето на туристически услуги в некатегоризирани обекти, което вече почти го няма. "Ако преди 5-6 години на сезон е имало по около 50-60 и повече затворени обекта, защото нямат категоризация, през миналия сезон - въпреки че нашите проверки не са по-малко на брой - тези обекти бяха едва 12", посочи той. Маргаритов обърна внимание на това, че все още обаче съществува известен проблем с т. нар. апартаменти под наем. Той уточни, че при тях е много трудно да се установи дали действително там се предоставя туристическа услуга. "Когато проверяваме, ние също изпитваме проблем, понякога дължащ се и на това, че настанените в тях потребители не ни съдействат. Те се оказват "братовчеди" или някакви други роднини на хазяина. Разбира се, възможно е някои от тези хора да си заплащат съответните курортни такси и да осъществяват дейността съвсем легално", добави председателят. По отношение на ол инклузива Маргаритов коментира: "Жалбите касаят най-вече това, че не всички услуги, които са включени в първоначалния пакет, се предоставят или пък се оказва, че част от тях не са all inclusive, а са "all exclusiv" e и трябва да си ги платите допълнително." |
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!