ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Повече часове практика за бъдещите учители, увеличават се и средствата за обучението им | ||||||
| ||||||
Проектът е финансиран от Европейската комисия и подкрепя една от целите, заложени в Пътната карта за присъединяването на България към ОИСР. Част от препоръките в доклада са свързани именно с изграждането на умения у учениците и възрастните за реализация на променящия се пазар на труда и с квалификацията на учителите. "Моделът на първоначалната подготовка на нашите учители ще бъде по-компетентностно ориентиран. Няма да се случва само в университетските зали, а ще се пренесе в по-голяма степен в класните стаи. Така че нашите студенти-бъдещи учители още от университетската скамейка да имат изградени професионални умения, които ще са им необходими, когато започнат работа“, обясни министърът. По думите му следващата седмица ще се проведат дискусии с факултетите, които подготвят бъдещи учители как да се случи най-добре тази промяна. В тази насока ще се работи и със студенти по други специалности. Тази година по проект на МОН за пръв път се въвежда дуално обучение във висшето образование. "Това ще даде възможност на студентите да получат по-компетентностно ориентирано образование за изграждане на умения за съответното работно място – фирма, организация, училище, за да могат те да станат добри специалисти още с влизането на пазара на труда. Това ще даде стратегическо предимство на нашето висше образование“, посочи министър Цоков. Той припомни, че вече бяха направени стъпки за промяна и на учебните програми в училищата, които също да акцентират върху формиране на умения на учениците, а не толкова върху усвояване и възпроизвеждане на понятия. В тази посока се променя и оценяването. "През тази година успяхме да променим характера на 50% от задачите от външното оценяване в 10. клас по БЕЛ и математика да – да бъдат задачи с по-голяма практическа насоченост, свързани по-скоро с установяване на уменията, не само възпроизвеждане на знания на учениците“, обясни министърът. По думите му предстои тази промяна да се случи от тази година и в изпита за четвъртокласниците, а от следващата – и за седмокласниците. По време на конференцията заместник-министърът на труда и социалната политика Наталия Ефремова представи и политиките за учене на възрастни и развитие на уменията. Представен беше и проектът на МОН "Програма за уменията“, насочен към възможностите за учене през целия живот и валидиране на уменията на възрастни. Обсъдена беше и една от препоръките на ОИСР за играждане на Национален съвет за уменията. "Уменията на младите и възрастните са в своята логична връзка и последователност“, коментира зам.-министърът на образованието Таня Михайлова по време на форума. Тя отбеляза, че най-ценният ресурс са хората, а най-добрата инвестиция не е материална, а е знанието. В конференцията участваха заместник-министърът на образованието Наталия Митева, ръководителят "Стратегии за уменията“ в ОИСР Андрю Бел, координаторът на проекта за България Рикардо Еспиноа, председателят на Синдиката на българските учители д-р Янка Такева, представители на работодателските организации, академичната общност и неправителствения сектор. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Кодът за Бургас вече е оранжев!
14:46 / 19.11.2024
Община Бургас стартира важен проект
11:02 / 20.11.2024
Чудесна новина за бургаските ученици
12:32 / 19.11.2024
Ужас! Намушкаха жена посред бял ден в Бургас!
16:52 / 20.11.2024
Ще стане прекрасно в този бургаски парк
10:27 / 21.11.2024
Много сгафил шофьор сгащиха в Бургаско
11:53 / 20.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета