Последна информация за електронните винетки и тол таксите

Автор: Екип Burgas24.bg
Коментари (0)
19:13 / 26.05.2022
794
Лек спад в приходите от електронни винетки и тол такси за първото тримесечие на годината спрямо същия период на 2021 г. отчита Националното тол управление. Данните бяха представени по време на втората среща на работната група с представителите на Министерството на регионалното развитие и благоустройството и на превозвачите. 

От началото на януари до края на март на тази година от винетки и от тол такси са събрани почти 133 млн. лв. За първите три месеца на миналата година сумата е 137 млн. лв. Постъпленията от е-винетки са 94 млн. лв., при над 101 млн. лв. за предходната година. Известно повишение на приходите има от тол таксите. За първото тримесечие са събрани 38,8 млн. лв. от превозваните средства над 3,5 тона. През същия период на 2021 г. постъпленията са били близо 36 млн. лв. Най-много от приходите от тол такси – над 37 млн. лв. т.г. са от автомобилите над 12 тона. Автобусите са заплатили тол такси в размер на 332 хил. лв. Данните са от изградените 300 камери и контролни точки на тол системата по републиканската пътна мрежа. 42% от тях засичат трафика по второкласните пътища.

В рамките на заседанието бе представен и анализ за структурата на изминатото разстояние (до 3000 км, 3000 – 5000 км, 5000 – 7000 км и над 7000 км месечно) по категории автомобили. Данните за април 2022 г. сочат, че масово товарните превозни средства преминават до 3000 км в страната. Между 81% и  91% от пътните превозни средства над 12 тона с пет и повече оси от всички еко категории изминават в страната този пробег, а само между 1 и 4% преминават над 5000 км. Подобна е статистиката и за камионите над 12 тона с 4 оси, както и при автобусите. Т.е. данните показват, че не би имало ефект, ако се въведе отстъпка от 50% на тол таксата за превозвачите, изминаващи над 5000 км, каквото предложение направи транспортният бранш.

По отношение на предложението на превозвачите чуждестранните автомобили, които преминават транзитно през България, да заплащат по-високи ставки по платената пътна мрежа, експертите на МРРБ бяха категорични, че в страните от ЕС не съществуват такава практика. Наличието на отделни тарифи или изисквания само за транзитно преминаващи камиони би довело и до санкции за страната ни, тъй като тол таксите не могат да дискриминират пряко или косвено, на основата на националността на превозвача или произхода на превозното средство. Искането за включване на част от третокласната пътна мрежа в обхвата на тол системата, с цел да се прокара международен транзитен коридор, пък ще изисква допълни инвестиции за купуване на инсталации и рамки за камери. 

По желание на превозвачите на следващата работна среща ще бъдат представени допълнителни трафик данни и анализи. От страна на бранша ще бъдат изготвени предложения с конкретни пътни участъци от второкласната пътна мрежа, които се ползват като транспортни коридори до граничните пунктове.

Виж коментарите (0)
Още новини от Национални новини:
Антон Златанов: Успяхме да притворим вратата на нелегалната мигра...
Емблематичен сериал, променил телевизионната индустрия, се завръщ...
Предприемач: Бедните българи губят между 5 и 12 млрд. лева всяка ...
Борисов: Най-страшното за България е етническата карта
61-годишна жена роди, кръстиха бебето Петър, таткото е на 65
Министърът на енергетиката: Няма да има режим на тока в България


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).