Поправки в Закона за пристанищата ще дават възможност да се строи на морското дъно

Автор: Екип Burgas24.bg
Коментари (0)
09:11 / 05.12.2012
632
Изграждането на нови пристанища да става само от инвеститор, притежаващ сертификат за инвестиции клас ‘А'. Това предвиждат готвените промени в Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата, обяви народният представител от ГЕРБ Димитър Атанасов. Според депутата, предложението се приема добре от морския бизнес, предаде Дарик.

"Когато се избере инвеститор клас 'А', той достатъчно добре е показал намеренията си и не е нужно да правим търг, с което да създаваме предпоставки за обжалване и спъване на съответното развитие", отбеляза Атанасов. Той призна, че няма информация за конкретни инвестиционни намерения за изграждане на нови пристанища.

Промените в Закона за пристанищата целят облекчаване и съкращаване на процедурите за разглеждане на инвестиционни инициативи за изграждане на нови или разширяване и модернизиране на съществуващи пристанища. Най-съществената промяна е свързана с премахване на двустепенната система на устройствено планиране на територията на пристанищата за обществен транспорт. С настоящия законопроект се предлага да се премине към едностепенна система на устройствено планиране, като на генералния план на пристанището се предоставя статут не на опорен план, а на подробен устройствен план, който се изработва като план за регулация и застрояване за пристанищната територия и като парцеларен план за пристанищната акватория (като вид неурбанизирана територия).

Поправките в Закона за пристанищата ще дават възможност да се строи на морското дъно. Според експертите, основният път за реализиране на инвестиционните инициативи в областта на пристанищното строителство е отвоюване на територия от морската или речна акватория, тъй като географските особености на българското и естественото развитие на крайбрежните градове не дават много възможности това да стане чрез изграждане на нови пристанищни съоръжения на сушата.

В закона ще се даде и определение за "пристан". Сега действащото законодателство не ги признава като пристанищни съоръжения и не позволява те да бъдат използвани по предназначение, но на практика те функционират. Хидротехническите съоръжения ще позволяват през светлата част на денонощието и при благоприятни метеорологични условия да бъдат използвани за приставане на определени видове кораби. Морска администрация ще контролира пристаните и ще може да временно да спира работата им, което в момента е законово регламентирано, посочи Атанасов.

За следващия вторник във Варна е насрочено обществено обсъждане на подготвените законови промени. Обсъждането е насрочено за 10 часа в общината.

В периода 22-24 май догодина Варна ще е домакин на Конференция на председателите на парламенти на страните-членки на Парламентарната асамблея на Организацията за Черноморско икономическо сътрудничество (ПАЧИС), обяви още Димитър Атанасов. В края на ноември България пое ротационното председателство на ПАЧИС, а Атанасов бе избран за заместник-председател на организацията. По време на българското председателство през следващите 6 месеца тя ще бъде ръководена от председателя на парламента Цецка Цачева. Българското председателство ще бъде под знака на 20-та годишнина от създаването на ПАЧИС.


Виж коментарите (0)
Още новини от Национални новини:
Пилот, летял с L-39 Албатрос: И най-опитните понякога грешат
Калин Стоянов: Приех сериозно отправената покана от Делян Пеевски...
Тежка катастрофа с три автомобила затвори пътя между Монтана и Ви...
Лъчезар Богданов: Ето какво ни чака със заплатите
Чуждестранни инвеститори се изтеглят от България, а десетки хора ...
Анестезиолог: На 27 октомври искам да видя как лъвовете излизат д...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).