Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Полезни съвети от експерт в началото на новия туристически сезон
Автор: Екип Burgas24.bg 12:54 / 18.06.2023Коментари (0)922
©
Хората все още не познават достатъчно добре своите основни права на потребители като това да предявят рекламация за дефектна стока или как да върнат онлайн покупка, когато не им е харесала. Това каза пред телевизия "Видеосат“ създаделят на онлайн плтаформата "Ние, потребителите“ Габриела Руменова.

Те се затрудняват да се ориентират в това как да оформят оплакването си, към кого да го насочат, какви са сроковете и необходимите документи, какви са възможните решения на проблема и т.н. Въпреки че електронната търговия привлича все повече потребители, хората не са наясно с правата си и при тези сделки.

"Отделен е въпросът, че има много онлайн търговци, които по всякакъв начин опитват да препятстват даденото със закон право на потребителя да се откаже от покупка през интернет в 14-дневен срок или да го скъсят неправомерно“, подчерта Руменова и посочи, че наскоро последовател на платформата се е обърнал за помощ по повод на такъв казус, който е бил фрапантен. Понякога се продават и фалшиви стоки, които имитират световни брандове, но потребителите не ги разпознават, защото цените са близки до тези на оригиналите, обаче търговецъ предлага огромни намаления от порядъка на 80-90% и това привлича клиентите.

Дни преди настъпването на астрономическото лято и в началото на новия туристически сезон експертът препоръча да проверяваме в регистрите на Министерство на туризма хотелите и къщите за гости за вида и категоризацията им преди да резервираме. "Това ще ни даде представа за обема и качеството на услугите, които бихме могли да получим в тях, както и да проверим коректността на офертата на хотелиера“, поясни Руменова. Тя припомни, че преди време хотели регистрирали името на обекта заедно с определен брой звезди, които обаче били повече от притежаваните по удостоверение за категоризация, но самото изписване заблуждавало туристите за степента на категоризация.

В козметични и масажни студия, фризьорски салони и други подобни трябва да има ценоразписи на предоставяните услуги, но най-важното е служителите да имат необходимата квалификация, за да се обезпечат качеството и безопасността. Част от тези услуги са занаятчийски и потребителите могат да проверяват за имената на специалистите в Регистъра на занаятчиите. На следващо място трябва поискат указания – какво представлява процедурата, има ли противопоказания особено при хора с алергии или други здравословни проблеми, да ги спазват стриктно. "Имаше случай с дама, която след епилация се беше изложила на слънце и това довело до сериозни кожни проблеми“, даде пример експертът.

"Една от важните ни задачи е да помогнем на хората да се научат каква информация да търсят преди да закупят стока или услуга. Потребителят е силен преди да даде парите си, когато той решава какво ще се случва. Когато търговецът е водещ, преговорите вече са по-трудни за другата страна.“, разказа още тя.

Габриела Руменова прикани зрителите да последват страницата Ние, потребителите в социалната мрежа и посочи, че нейната основно цел е да се популяризират и разясняват правата на потребителите, както и да бъдат насърчавани хората да ги отстояват. Проектът е изцяло некомерсиален, създаден е за взаимопомощ при потребителски проблеми, като се предоставят консултации, подкрепа при изготвяне на жалби до търговци и отговорните институции и се отправят предупреждения за актуалните проблеми на пазара.



Още по темата: общо новини по темата: 1107
27.06.2024 »
05.02.2024 »
30.11.2023 »
21.10.2023 »
14.10.2023 »
11.10.2023 »
предишна страница [ 1/185 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Декември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Бюджет 2025
Зима 2024/2025 г.
Газови доставки
Референдум ще реши съдбата на паметника "Бузлуджа"
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Бургас и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@burgas24.bg

За реклама:
Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Бургазлии във facebook
RSS за новините
Статистика: