По-малко от половината българи информирани за предназначението на тел. 112
Първото национално представително проучване на обществено мнение за системата за спешни повиквания с единен европейски номер 112 бе реализирано в периода 25 - 30 юни 2010 г. от НЦИОМ, научи Burgas24.bg. Според данните от анкетата, 47% от българските граждани са информирани за предназначението на телефон 112.
Делът на информираните е по-висок от средния сред най-младите респонденти на възраст между 18 и 29 години и сред трудово активните хора на възраст между 40 и 49 години. Сред добре информираните попадат и висшистите, столичаните и жителите на големите градове и хората с жизнен стандарт около и над средния.
59% от интервюираните са наясно, че телефон 112 е единен номер, който функционира в 27-те държави-членки на ЕС. Пет пъти по-малко са хората (12%), които не са добре запознати и мислят, че телефон 112 функционира само в България.
Резултатите от проучването показват, че всеки пети от пълнолетните български граждани не е информиран за съществуването и дейността на системата за спешни повиквания. 12% от хората посочват, че не знаят за съществуването на такъв телефон, а други 8% се затрудняват да отговорят за какво служи той.