След като СССР скръцва със зъби на България обаче, договорът е прекратен, а от българо-италианския автомобил са произведени едва 60-70 броя, което го прави колекционерска рядкост.
В сбирката си старозагорецът притежава и 6-7 трабанта. Черешката на тортата обаче е лимузината, която сам си е сглобил и която по нищо не отстъпва на лъскавите возила в които се возят холивудските звезди.
Да притежаваш трабант е привилегия, твърдят повечето от собствениците на бившите източногермански автомобили. И може би затова рядко се задоволяват с по един. Повечето от тях имат по 4-5, че и повече.
За някои "траби" е нещо много повече от стар автомобил и е свързан със сантиментални спомени. Рокерът Христо Узунов разказва, че преди 22 години, когато още нямал мотор отишъл на рок фест с току що купения си "Трабант". Там срещнал Маруся, с която скоро след това се оженили и днес са щастливо семейство.
"Трабант", целият изрисуван с картинки от филма "Ледена епоха", пък приковаваше вниманието на малчуганите. Колата е собственост на варненеца Ангел Пеев.
Освен него мъжът притежава още 4 возила от същата марка, както и автосервиз за ремонтирането на източногерманските коли. Разказва, че купил колата за абитуриентския бал на сина си, а картините от "Ледена епоха" били дело на най-добрия варненски художник.
Много от гордите собственици на трабанти споделят, че за тунинговане на колите си са дали сто пъти повече пари от цената на самия "Трабант".
Пловдивчанинът Явор Чочев купил своя "звяр" за 350 лв., а след това хвърлил още 12 хил. лв. по него, за да стане днешния излъскан красавец, пред който хората се спират и цъкат с език. Мъжът разказва, че от дете харесва "Трабант" и затова като пораснал си купил, при това не един, а цели пет.
Колегата му Петьо Попов от Козлодуй пък признава, че има 8 регистрирани и 28 счупени "трабита", които използва за резервни части. Освен обикновен трабант от същата марка той има и саморъчно направено камионче, пикап и баркас.
"Първия си трабант купих заради децата. Тъй като няма задни врати, нямаше опасност да паднат по време на пътуване. Качвах ги отзад, кучето Кольо отпред и тръгвахме", спомня си той. Петьо припомня и девиза на собствениците на "Трабант":
"Мъже от стомана карат коли от картон". Единствената жена по време на тазгодишния рокфест е Марийка Вачкова от Велико Търново, бивша кранистка, свикнала да е постоянно на високо във въздуха, като слезе долу на земята тя се мята в старото траби и тръгва на път.
"Кръстих колата на себе си и сега сме две Марийки. Тя ми е най-близкият спътник в живота, заедно с двете кученца и вече 30 години сме заедно в добро и зло", смее се жената.
След парада в центъра на Велико Търново шествието от трабанти премина триумфално през града и се отправи към един от големите паркинги. Там шофьорите показаха майсторски умения по въртене на гуми, скоростна отсечка, дрифтене и заобикаляне на препятствия. А за най-добре представилите се, разбира се имаше и награди.