Когато преди години се събирахме да обсъждаме какви са алтернативите за строителство през Кресненското дефиле, плановете бяха да се извърши екологична оценка, за да се реши откъде е най-изгодно да мине трасето. Тогава една година ни се струваше много дълъг период, но сега виждаме, че нищо не е свършено. Това заяви депутатът от ПП-ДБ Владислав Панев на брифинг в парламента, предаде репортер на "Фокус".
"За нас е от изключителна важност този проект да намери нормален завършек. Неговата основна цел е да реши един логистичен проблем – как хората и бизнесите да могат да стигат по бърз и безопасен начин от София до Южна България и границата с Гърция", коментира Андрей Гюров.
По думите му решаването на този проблем трябва да стане със спазването на всички изисквания на българското и европейското законодателство като в същото време запазва сигурността на хората, които използват пътя, запазва поминъка на хората около Кресненското дефиле и запазва биоразнообразнието в региона.
"Това може да стане по начина, по който бяхме дефинирали в правителството "Петков". Вариантът, който се предпоставя от започналите строителни работи в момента и подписаните договори не решава проблема с лесния достъп до югозападна България. Това не е магистрала, даже не е и високоскоростен път. Той ще бъде опасен, ще бъде скъп и няма да реши основните проблеми на българските граждани и бизнеса. Настояваме да се намери решение, което да запази поминъка на хората, ще запази екоразнообразието и ще даде бърз и добър достъп. Той ще подсигури и европейски средства. В момента за това трасе няма никакво осигурено финансиране, нито от българския, нито от европейския бюджет. Това вероятно ще натовари и допълнително бюджета на страната за следващите години", поясни Гюров.