На 24 май Габриела Игнатова и съпругът й решават да осигурят семейния обяд от топлия щанд на голяма хранителна верига. Купуват си пиле на грил.
"Направи ми впечатление, че не беше топло, както обикновено, когато човек си вземе пиле на грил, нито колата ни се изпълни с аромата му", казва жената. Когато разчупват пилето, съпругът с ужас установява, че порцията му шава.
"От едно от парчетата буквално започнаха да извират червеи. Видяхме всъщност, че положението е сериозно, но децата вече бяха яли", разказа с ужас Габриела.
Незабавно домакинята открива номера и подава сигнал на телефона на потребителя към Агенцията по безопасност на храните. "Дадох си координатите, телефон за връзка, имена, всичко. Дори питаха дали желая да е анонимен сигнала. Казах "не, в никакъв случай", уточнява жената.
В продължение на три дни Габриела съхранява пилето в хладилника в очакване на ответна реакция от отговорната институция. В последния празничен ден позвънява отново. Свързва се вече с друг служител на Агенцията по храните.
"Той ми каза, че няма как да ми даде информация от извършената проверка, но на въпрос дали в почивните дни са извършили такава проверка, ми каза "не, то в почивните дни няма кой, в понеделник", уточнява Габриела.
"Ние първо ще извършим документална проверка какво количество от този вид стока е преработено в тази точка, продадена ли е, как е съхранявана. Затова е необходимо да има съответните записи. Те си имат чек листи, всеки един ден колко пилета или еди какви си продукти те преработват в тази точка, кога, колко време ги съхраняват, продадени ли са", обясни д-р Станимир Спасов, директор на Областна дирекция към БАБХ - Велико Търново.
Час по-късно се разбра, че проверката в търговския обект вече е факт. Потърпевшата настояла да присъства, защото предположението й, че пилето е било наплюто от мухи, инспекторите отхвърлили с насмешка. Понесла и критика защо не се е върнала в търговския обект още на същия ден. Управителят на магазина отказа коментар.
"Аз не очаквам за себе си нищо. Просто ми се иска веригите, които са стъпили у нас така или иначе, да проявяват повече уважение към клиентите си и да не им продават развалени храни", казва Габриела.
При проверката на място инспекторите установили наличието на мухи в топлата точка на обекта. Издадено е предписание за незабавна дезинфекция. Съставен е и акт между 1000 и 2000 лв. за неспазване на хигиенните условия. Междувременно управителят на обекта е компенсирал семейството с възстановяване на сумата и дори добавил бутилка марков алкохол.
Източник: btv