ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Отделен закон за пристанищата искат от морския сектор | ||||||
| ||||||
Богданов посочи, че самия факт, че Закона за морските пространства в рамките само на последните няколко години претърпя над 25 изменения и допълнения, говори красноречиво, че това е документ, който явно не работи добре и би следвало да бъде пренаписан. Председателят на БМК заяви, че подобно е мнението му и за КТК, като добави, че това са две материи, които имат много малко общи допирни точки, тъй като става въпрос за море и за река. Едно от нещата, които настояват от Българска морска камара е отделен закон за пристанищата. Според кап. Богдан Богданов, всички в страната виждат, какво се случва в момента с тях и ако не се вземат спешни мерки, те ще се превърнат в пристанища със затихващи функции. "Навсякъде по света виждате, какво огромни внимание отделят морските държави, по разширението, нови терминали, насищането им с нова техника. Ние изоставаме драматично от нашите преки конкуренти", категоричен бе специалистът. Той заяви, че с приемането на един такъв закон за пристанищата нещата ще тръгнат в друга посока. Според Богданов, за да се развива даден сектор, е необходима ясна и конкретна стратегия и ясна визия за развитието му в близките няколко години. Той добави, че когато се говори за морска индустрия, която тотално е загърбена в последните повече от 20 години се виждат и резултатите. По думите му, не случайно Европа от 2005 г. отделя огромно внимание на морската индустрия и тя се превръща в един от основните икономически приоритети на държавите, в състояние да изтеглят всяка една икономика. Той посочи, че още през 2006 г. Европа е излязла със Зелената книга за интегрирана морска политика, а успоредно с това България няма национална морска политика. "Как тогава, според вас, ще се развиват тези пристанища, морската индустрия, без да има национална стратегия за развитието им, и която да дава една перспектива минимум от 10 години напред за развитието им", добави кап. Богданов. Като пример за добре развито пристанище той посочи това в Констанца, Румъния, където има отдадени на концесия 142 места. Освен това целите, които са си поставили за 2012 година, румънците са изпълнили още през 2009- а година, като това е пример за развита морска индустрия. Източник: Радио "Фокус" |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
ВиК Бургас: Тук няма да има вода днес
05:00 / 13.11.2024
Спират водата на тези места днес в Бургас
09:24 / 12.11.2024
Инцидент на пешеходна пътека с момиченце от Айтос
17:09 / 12.11.2024
Меденруднишката батка в "Биг Брадър" пак счупи тъпомера
10:19 / 12.11.2024
Част от 2 жилищни комплекса в Бургас днес остават без вода
05:00 / 14.11.2024
Отлични новини за туризма в Бургаско
12:05 / 13.11.2024
Първи подробности за мегаакцията на АМ "Тракия"
15:47 / 12.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета