Отделен закон за пристанищата искат от морския сектор

Автор: Екип Burgas24.bg
Коментари (0)
14:59 / 21.11.2011
589
Двата основни документа, които са базата на нашата работа, а именно КТК и Закона за морските пространства и вътрешните водни пътища, трябва да се пренапишат наново. Това заяви кап. Богдан Богданов председател на Българската морска камара (БМК). По думите му, тези два документа непрекъснато търпят някакви изменения, промени и допълнения.

Богданов посочи, че самия факт, че Закона за морските пространства в рамките само на последните няколко години претърпя над 25 изменения и допълнения, говори красноречиво, че това е документ, който явно не работи добре и би следвало да бъде пренаписан. Председателят на БМК заяви, че подобно е мнението му и за КТК, като добави, че това са две материи, които имат много малко общи допирни точки, тъй като става въпрос за море и за река. Едно от нещата, които настояват от Българска морска камара е отделен закон за пристанищата. Според кап. Богдан Богданов, всички в страната виждат, какво се случва в момента с тях и ако не се вземат спешни мерки, те ще се превърнат в пристанища със затихващи функции.

"Навсякъде по света виждате, какво огромни внимание отделят морските държави, по разширението, нови терминали, насищането им с нова техника. Ние изоставаме драматично от нашите преки конкуренти", категоричен бе специалистът. Той заяви, че с приемането на един такъв закон за пристанищата нещата ще тръгнат в друга посока. Според Богданов, за да се развива даден сектор, е необходима ясна и конкретна стратегия и ясна визия за развитието му в близките няколко години. Той добави, че когато се говори за морска индустрия, която тотално е загърбена в последните повече от 20 години се виждат и резултатите. По думите му, не случайно Европа от 2005 г. отделя огромно внимание на морската индустрия и тя се превръща в един от основните икономически приоритети на държавите, в състояние да изтеглят всяка една икономика.

Той посочи, че още през 2006 г. Европа е излязла със Зелената книга за интегрирана морска политика, а успоредно с това България няма национална морска политика. "Как тогава, според вас, ще се развиват тези пристанища, морската индустрия, без да има национална стратегия за развитието им, и която да дава една перспектива минимум от 10 години напред за развитието им", добави кап. Богданов.

Като пример за добре развито пристанище той посочи това в Констанца, Румъния, където има отдадени на концесия 142 места. Освен това целите, които са си поставили за 2012 година, румънците са изпълнили още през 2009- а година, като това е пример за развита морска индустрия.

Източник: Радио "Фокус"

Виж коментарите (0)
Още новини от Национални новини:
Изчезналият Георги от Стара Загора вече си е вкъщи
Йорданова за жалбата внесена от ПП-ДБ: Не очаквам КС да се произн...
Холограмната лента на банкнотата, ако е истинска, образува цветов...
НСИ твърди, че доходите ни са нараснали с 16.6% на годишна база
Наряза я с макетен нож, а тя иска да го пуснат от ареста
Президентът Радев: Дадох достатъчно време на партиите за разговор...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).