ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
От СБА скочиха срещу драстичното поскъпване на шофьорските курсове | ||||||
| ||||||
Ето и становището относно увеличаването часовете по кормуване в шофьорските курсове от 31 на 45. "Във връзка с предложените промени за увеличаване на часовете за практическо обучение на бъдещи шофьори, бих желал да Ви запозная със становище на експертите по пътна безопасност на Съюза на българските автомобилисти. Съюзът на българските автомобилисти категорично не подкрепя драстичното увеличение на броя на часовете в курсовете за подготовка на водачи.Увеличението на броя на часовете не е подкрепено с актуална статистика за увеличаване броя на ПТП, причинени от новообучени водачи. Проведена анкета сред преподавателите инструктори от СБА показва, че може да се предвиди увеличение на часовете по практика, но с не повече от 5 часа. За същото обучение в ЕС са предвидени средно 22-25 часа. Не трябва с безопасност да се оправдаваме и да правим рекорди по часове за обучение, вместо да увеличим качеството, както и да търсим отговорност от всеки инструктор и всяка школа. Друг основен проблем, който остава незасегнат, е самият изпит за придобиване на свидетелство за управление на МПС. Тук е важно да изтъкнем, че както и да е обучаван един курсист, изпитът е решаващият етап, след който той получава шофьорска книжка. В това отношение е много по-важен контролът върху самите изпити и правилната преценка на изпитващите, а не броят часове, през които курсистът се е подготвял за изпита. От името на СБА бих желал да подкрепя увеличение на часовете по практика, но не с повече от 5 часа, както и използване на симулатори за обучение, но не повече от 4 часа. Часовете по теория могат да се намалят с 1/3 и да се намери възможност за онлайн обучение по теория. Трябва задължително да се публикува успеваемостта на всеки инструктор и школа, като ПТП на техни курсисти. В самото обучение и изпит трябва по-малко да се намесва държавата. Обучението за водачи на МПС би могло да поскъпва, но не по този начин. Трябва повече свобода на инструктора, включително да преценява колко учебни часа са необходими за добра практическа подготовка в зависимост от качествата на обучаемия. В някои от страните, където има доста добра безопасност на пътя няма задължително обучение, а скъп и непробиваем за купуване изпит. Вярвам, че чрез добър диалог и общи усилия ще достигнем до правилните мерки за подобряване на пътната безопасност и обучението на шофьори. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
19-годишен айтозлия загази сериозно
09:35 / 29.11.2024
Виктор и Беба си дават ново начало извън къщата
09:03 / 29.11.2024
Спират водата на тези места в Бургас днес
10:02 / 29.11.2024
Две нагли кражби разкриха в Бургас
10:40 / 29.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета