Няма да има нулева учебна година, категорично заяви министърът на образованието
Красимир Вълчев на брифинг в Министерския съвет в понеделник.
"Дистанционната форма на обучение може да е по най-простия възможен начин - чрез пращане на задачи по електронна поща или интернет приложение. Над 90% от училищата са създали тази организация. Това беше и нашето очакване. Предизвикателството пред нас е да увеличим този процент. Да направим организацията по-ефективна. Някои училища и днес я създават", доъплни министърът.
Според него случилото се през последните три дни е забележително, тъй като системата е мобилизирала много енергия и ентусиазъм, както и човешка дейност.
"Имаме две форми на електронно обучение - синхронно и асинхронно. Препоръчахме да се започне с асинхронното - тоест по различно време, а не във виртуална класна стая. Синхронното обучение предполага по-сложна организация на работа. Там има възлагане на задачи и самоподготовка на учениците", каза още Вълчев. И призова родителтие да помагат активно на децата си, особено на по-малките.
Данни на ведомството сочат, че около 2000 учители нямат техническа възможност да се включат в онлайн обучението поради липса на устройтва. Такива ще има бъдат закупени като за целта ще бъдат отпуснати между 1 млн. и 2 млн. лева.
"Няма нищо драматично в това да няма предварителни изпити. Те може да се проведат по-късно, а може и изобщо да не се проведат", поясни просветният министър.
По въпроса за матурите Вълчев обясни, че ако настоящата ситуация продължи до датите, за които са насрочени зрелостните изпити, то материалът в тях ще бъде съкратен.
Министърът коментира и темата за предстоящите официални ваканции на учениците. Ако се наложи класните стаи да останат празни до 6 април заради коронавируса, то пролетната ваканция вероятно ще се бъде само в дните по Великден. Има вариант и за удължаване на учебната година през юни.