Според нея това няма да е голям проблем, защото за тях ще се осигури дългосрочно нисколихвено кредитиране. "Рисковите проекти в момента са 32", уточни министърът. "Първата група, чиято реализацията закъсня заради обжалвания е за градски транспорт. Други са в сферата на здравеопазването и свързаните с туристическите атракции. Бюджетът на ОПРР (2007-2013) от 3,131 млрд. лв., а рисковите проекти са за 66 млн. лв. Въпреки това сме си поставили амбициозната задача да се подсигурим.
За това вземаме решение за резервни проекти на стойност почти 120 млн. лв. Правилата на европрограмите ни позволяват да наддоговорим 10% над ресурса на ОПРР. Ще се вместим в тях. Голяма част от резервните проекти ще получат финансиране и заради спестени пари от други", добави Павлова.
По думите й на първо време се одобряват 25 проекта на общини за 58 млн. лв. за градска среда, които вече се реализират, но имат и допълнителен компонент. Общините са Варна, Велико Търново, Гоце Делчев, Добрич, Дупница, Казанлък, Карлово, Кърджали, Ловеч, Панагюрище, Перник , Петрич, Силистра, Смолян, Стара Загора, Шумен, Ямбол, София, Пловдив, Русе, Плевен, Сливен, Велинград и Свищов, Условието за получаване на средствата е да се представи договор с избран изпълнител, който да включва възможност проектът да бъде завършен до декември 2015 г.
В резервните проекти е и доставката на 5 екоавтобуса за 30 млн. лв. за градския транспорт на Стара Загора. Резервни проекти има за доставка на техника за болници за почти 20 милиона. Процедури за други 10,3 млн. лв. субсидии по ОПРР са за изграждането на социални жилища в общините София, Тунджа и Лом за 10,3 млн. лв.
"За да се получи финансиране за резервните проекти най-важното условие е бенефициентите да сключат договор, задължаващ изпълнителя да свърши работата до края на годината", категорична бе Лиляна Павлова. Тя добави, че амбицията й е догодина по това време усвояването по старата ОПРР поне да надмине 92%. В момента то е на ниво от 81 на сто.
Източник: в. "Монитор"