Допълнително ограничение е, че опитът ще се отчита от момента на получаването на шофьорската книжка, а не от успешното полагане на изпита. Целта на промяната според депутатите е да се намалят тежките пътни произшествия. Те се позовават на данни от МВР, че тежки катастрофи с жертви по-често били причинявани от неопитни водачи. В първата година новите водачи правят 22% от нарушенията в държавата, а през втората - 55% от нарушенията, аргументира решението председателят на транспортната комисия Настимир Ананиев.
За подобни мерки за младите водачи се говори отдавна, но едва сега конкретни текстове може стигат до окончателно гласуване в пленарната зала. Депутатите от транспортната комисия обаче отложиха обсъждането на други предложени мерки. Една от тях е ограничението новаците на пътя да пътуват само с придружител от полунощ до 6 часа сутринта.
След дълъг спор бе отложено и гласуването дали зимните гуми да станат задължителни в периода от 1 ноември до 1 април. Вместо смяната на летни със зимни гуми се обсъжда в закона да се въведе и понятието "всесезонни гуми". Друга идея, по която също се спори, е да се въведе минимален размер на грайфера от 4 милиметра.