
ЗАРЕЖДАНЕ...
Нови възможности за умно пазаруване в Бургас и региона – плановете на Lidl през тази година | ||||||
| ||||||
В какво се състои Вашата работа – разкажете ни повече за отговорностите на един ръководител на експанзията в Lidl? Ако мога да дам модел за ролята на ръководител Експанзия, бих я сравнил с мисията на един родител. Успешното лидерство, също както родителството, е комплексна и много отговорна задача. Отговорностите на моя екип започват от момента, в който разпознаем критериите на компанията в дадена локация Продължават с предизвикателства, които преодоляваме, за да развием, от малкото зрънце идея, проект с ясни стъпки и срокове за реализация. Целта ни е да стигнем до момента, в който проектът – нашето дете, вече е готов да влезе в портфолиото на веригата като поредния успешно отворил магазин. Умението да общуваме с нашите контрагенти, да преследваме целите си със страст и да надскачаме собствените си възможности, стоят в основата на успеха на всеки нов проект. И не на последно място, отговорността на всеки един ръководител е да постигне и съхрани дългосрочни и положителни отношения в екипа, с който работи. Още в първите дни на новата 2025 г. отвориха врати нови Lidl магазини – в Бургас и Русе. В Русе това е вторият новооткрит магазин само за последните два месеца. Какви са причините за това бързо разширяване на търговската мрежа на Lidl в региона? За Lidl целта винаги е била да бъдем близо до хората, да предлагаме високо качество на добра цена и да правим пазаруването лесно, удобно и приятно. През 2024г. отворихме десет нови магазина в пет нови града, като два от тях са именно в източния регион – Каварна и Карнобат. Ние виждаме голям потенциал и положително развитие в региона, уверени сме в смисъла и полезността на това, което правим вече почти 15 години и ще продължим нашата устойчива експанзия. Радваме се, че стартираме годината амбициозно с откриването на 135-ия и 136-ия магазин именно в Бургас и Русе. Ако погледнем към оценката на Института за пазарна икономика за влиянието от дейността на Lidl по региони която публикувахме в началото на 2024г. – ефектът от търговската дейност на Лидл България за 2022 г. в Община Бургас е 35,9 млн. лв., а в Община Русе – над 7 млн. лв. общ принос. Откриването на всеки нов филиал увеличава тези показатели, което прави ролята на отговорния и прозрачен бизнес значима, не само за това да имаме силна и работеща икономика, но и за това хората да водят по-качествен и пълноценен начин на живот. Най-новият Lidl магазин в Русе е разположен в новия ритейл парк в града. А новооткритият обект в Бургас се намира в жилищна сграда с магазини. Какви фактори бяха взети предвид при избора на тези локации? Като смарт дискаунтър Lidl носи много промени на българския пазар и всички те са с положителен знак. Най-важен фактор за нас беше да проявим гъвкавост и да покажем на клиентите ни, че при нас пазаруването е лесно достъпно – ĸaĸтo c автомобил, така и пеша, и много бързо става част от ежедневието на хората. Именно затова избора на по-нестандартни концепции, които се различават от самостоятелните ни магазини, са новите предизвикателства, които сме си поставили. В много области Lidl се доказва, като категоричен модерен и иновативен бранд. Целта ни е да бъдем по-близо до клиентите като им осигурим повече възможности за умно пазаруване, при това без да се налага да избират между цена или качество, удобно и бързо пазаруване или внимателно подбран асортимент, a да получат всичко това на едно място, близо до дома. Бих обобщил нашия смарт подход с три думи – визионерство, новаторство и отговорност. Каква е ролята на устойчивото строителство и иновациите при изграждането на новите магазини? Устойчивостта в действията на компанията е цялостна стратегия и процес, който надграждаме непрестанно. Стремим се към постигане на устойчивост на всяко едно ниво от развитието на един проект. Устойчивото строителство гарантира в дългосрочен план по-малко и по-лесна поддръжка, което освобождава ресурс за нови проекти. Процесът на устойчиво строителство и иновации е заложен не само при изграждането на новите обекти, но и при модернизация и реновиране на търговската ни мрежа. Основната цел тук е отново клиентите да се чувстват добре, докато пазаруват, но и ангажираността ни към нашето по-добро утре. Затова поддържаме модерен и приятен облик на нашите магазини, подменяме оборудването с по-енергийно ефективно и внедряваме иновации. Инсталираме каси на самообслужване и зарядни станции за електрически автомобили, които внасят допълнително удобство за клиента. Паралелно с това работим и по нашите проекти за поставяне на фотоволтаични инсталации върху магазините. Така, освен че намаляваме въглеродния си отпечатък, с произведената енергия покриваме консумацията на част от магазините си. Един пример – всички сгради на Лидл България са сертифицирани освен по ISO 50001 за енергиен мениджмънт, така и по стандарта за зелено строителство EDGE. Като част от нашия пилотен проект за обратно приемане на пластмасови бутилки и кенове, вече поставихме автомати и в няколко от нашите магазини в Югоизточния регион. В инициативата, която започна в края на март 2023 г., до момента са събрани близо 46,5 млн. опаковки. Рециклираният от тях материал се използва за производството на продуктите ни под собствената марка Saguaro. Бутилките на газираните и изворните води Saguaro са със съдържание на 30% рециклиран материал. Като влагаме тези бутилки обратно в бутилиращата индустрия в България, реализираме на практика модела "от бутилка в бутилка“, благодарение на който се пестят ресурси и се затваря жизненият цикъл на суровините. Какви са инвестициите на Lidl в региона на Източна България до момента? Целият ни екип работи усърдно последните години с цел разширяването на магазинната ни мрежа в района. Регионалният принос от присъствието ни в Източна България далеч не се изразява само с инвестицията в строителството на магазините или тяхното модернизиране. Според последните ни изчисления, в момента за изграждането на един нов магазин инвестираме средно около 14 млн. лв. В тази сума влиза и облагородяването на градската среда около магазина – пешеходни пътеки, тротоари, светофари, изграждане на детски площадки. В допълнение осигуряваме нови работни места и заплати над средните. Партньорството ни с местни производители и наши доставчици от конкретния регион също оказва положително влияние върху местната икономика и общините. Като част от последователната политика на компанията в подкрепа на родните производители, през 2020г. стартирахме инициативата с фермерските пазари, като броят на производителите и посетителите непрекъснато се увеличава. През 2024г. благодарение на Лидл България производители от региона имаха възможността да представят своите продукти директно на клиентите в 5 града по морето. Участието във фермерските пазари е напълно безплатно. Предоставяме своите паркинги, като поемаме и всички разходи по организацията и комуникацията на събитията. Не бива да забравяме и приноса към местните общности чрез нашата най-голяма социално отговорна инициатива "Ти и Lidl за нашето утре“. Чрез нея финансираме проекти на граждански организации, насочени към това да подобряват живота на хората и да им помагат да водят по-качествен и пълноценен живот. В тазгодишното, седмо издание на програмата "Ти и Lidl за нашето утре“ получават финансиране три социално значими граждански проекта от Бургаска област. Те ще се реализират до края на 2025 г. и имат за цел да достигнат до близо 34 хиляди души. За първи път по програмата ще бъде реализиран и проект в к.к. Слънчев бряг. Всичко това съвкупно е ефектът Lidl – ефектът не само от инвестициите, но и от нашата дейност, която оказва своето положително въздействие върху икономиката на страната и отделните региони, допринася за развитието на местния бизнес и производство и помага за подобряването на живота на хората Какви са плановете ви за развитие в региона през тази година– планирате ли изграждане на нови обекти и къде? Продължаваме напред, поставили сме си нови цели и сме положили основите на още повече перспективи в посока, осигуряваща както икономически принос за региона, така и достъпност, умно пазаруване и все повече удобство за нашите клиенти. Lidl се стреми да отваря средно по 8–10 нови магазина всяка година, ще се постараем да запазим тази тенденция. Почти всяка година имаме поне по един нов град, в който откриваме наш магазин. За миналата година това бяха Карнобат, Каварна, Кюстендил и Лом, а за тази година в нашия регион това ще бъде град Айтос. Плановете ни за региона са и увеличаване на мрежата ни от магазини във Варна, Русе и Шумен. Ще продължим да инвестираме в подобряване на клиентското изживяване като реновираме и модернизираме нашите магазини, така че пазаруването да е още по-приятно, лесно и удобно. |
тел.: 0886 49 49 24
novini@burgas24.bg