© Burgas24.bg | | Дупка с дължина 2 педи, ширина 5 пръста и дълбочина 3-4 сантиметра е предизвикала най-вероятно спукването на задната дясна гума на автобуса убиец и трагедията, при която загинаха 8 души в сряда през нощта.На мястото на инцидента експерт показа, че отклоняването на рейса към мантинелата е започнало точно от пробойната в асфалта. От дупката тръгва черната диря, която продължава над 40 метра.
Ямата се намира по средата между аварийната и дясната лента. Те са разделени от цепнатина с множество по-малки дупки на разстояние около километър. В същата част на платното има и други, които са с разкъртен асфалт и разстояние между парчетата. Възможно е попадането в последната дупка да се е оказало фатално, коментираха разследващи.
"Това не е магистрала, а коларски път! При скорост 100 км/ч на автобус, пълен с пътници и багаж, ударът в ямата е бил сериозен", смята бившият дългогодишен автоинструктор Неделчо Тодоров.
"Шофьорът е спазвал ограничението за скоростта, но самият път не осигурява безопасни условия", коментира той. В тъмното тази дупка нямало как да се види, а магистралата не е осветена.
"Според мен шофьорът не е заспал, а се е постарал да избегне челен сблъсък с колоната на надлеза. Възможно е, като е разбрал, че пука гума, да е натискал плавно спирачките, за да не се преобърне от внезапното сцепление", каза Тодоров.
Той смята, че ако причината за отклоняването на траекторията на рейса е възникнала 100-тина метра преди надлеза, трагедията е щяла да се размине. "Автобусът е можело да мине през мантинелата. В този късен час най-вероятно не е имало движение от отсрещната страна. Щял е да продължи и да спре в канавката от другата страна дори без преобръщане", смята опитният автоинструктор.
Възможно е задната лява гума, за която имаше съмнения, че е срязана умишлено, да е минала през остър метален предмет и това да е причината за преобръщането на автобуса, казаха вчера разследващи. Експертизите на автобуса ковчег в КАТ в Пловдив вероятно ще са готови до края на седмицата.
Заради документ с невярно съдържание вчера транспортният министър Ивайло Московски отне лиценза на "Ентуртранс" за вътрешни и международни превози.
С неверни данни са били справката за финансова стабилности свидетелството за регистрацията на автобуса. По свидетелство автобусът се водел на една фирма, а по регистрация в КАТ - на друга. Масирана проверка на автобусите над 15 г. и пунктовете за годишни технически прегледи започна в Пловдивско. Вчера окръжната прокуратура там повдигна срещу шофьора на автобуса Светослав Димитров за причиняване на смърт по непредпазливост. В момента той е зад решетките за 72 часа. В неделя се очаква магистратите да поискат постоянно задържане под стража.
"Дълбоко се съмнявам, че в пътния участък на магистрала "Тракия", където стана катастрофата, е имало дупка, тъй като съм уверен от поддържащите фирми, че по магистралите и пътищата първи клас няма дупки", каза обаче днес пред журналисти министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев, цитиран от "Фокус".
По думите му, ако случайно е имало такава дупка, то би трябвало експертите да я посочат и да кажат, че това е една от причините за катастрофата.
"Това вече е последното нещо, което чух за магистрала "Тракия". Строихме върху пепел, строихме върху каша, не знам какво още не се случи на тази магистрала. Цялата тази кампания, която се развива в момента за дупките, под ръководството на едни опозиционни партии - тепърва ще се организират стачки, тепърва ще се организират вотове. Аз мисля, че най-доброто е да не политизираме казуса, включително и с дупките", допълни Росен Плевнелиев.
Източник: в. "24 часа" |