Нова измамна схема: Мним търговец в интернет платформа взима пари за персонализирани поръчки, които не доставя

Автор: Екип Burgas24.bg
Коментари (0)
09:47 / 12.09.2024
1681
Зрителски сигнали за нова онлайн измама. Според хората мним търговец в интернет платформа взима пари за персонализирани поръчки, които в крайна сметка не доставя.

Персонализирани торбички, моливи, тефтери и други продукти предлагат няколко сайта на един собственик. Десетки сигнализират в социалните мрежи за неполучени пратки или наполовина изпълнени такива.

Една от доверилите се на рекламите, платили предварително за своята поръчка е и Валерия.

"Идеята беше да помогна на моя дядо, който искаше да напечатам едни мои рисунки върху тези памучни торбички. Почти мигновено ми се отговори на запитването за минималния брой торбички – 250. Човекът ми отговори много бързо, на всеки мой въпрос отговаряше в рамките на 40 минути и аз бях много впечатлена. Няколко пъти го питахме можем ли да минем през офис, да ги видим и той каза, че мострите се изпращат само по куриер“, разказва Валерия пред bTV. 

По-късно мъжът, който отговаря на посочения телефон, обяснява на Валерия, че поръчката ще се забави заради проблеми с изпратените файлове за брандиране. Така тя получава само половината от поръчаните и вече платени торбички.

"Досега сме били супер доволни от цената, от обслужването и мислехме и занапред да работим с него, но очевидно това няма да стане. И той каза "ами, добре, това го чувам от 10 години“, допълва Валерия.

В други случаи поръчката е доставена, но не е това, което клиентите са поръчали. За това ни разказва жена, която се притеснява да покаже лицето си и моли да остане анонимна. Тя поръчва брандирани ветрила за сватбата си. Получава ги, но без желаната щампа.

"Доплатих и щамповане с печат, като от фирмата ми казаха, че поръчаните продукти се изготвят след заплащане на 100% от сумата. След потвърждението на поръчката ми беше изпратена само проформа на фактура, все още нямам оригинална фактура. Поръчката пристигна половин месец, след като ми бе потвърдена и то без заплатения печат. Свързах се с фирмата веднага след като получих поръчката и ми беше обяснено, че машината им за печат се е счупила“, разказва потърпевшата.

Жената подава сигнал в КЗП, но вместо от институцията получава отговор от уебсайта.

"Възможно е дори да отнеме повече време връщането на паричките, тъй като сме получили информация от КЗП във връзка с жалба, която сте пуснали. В този случай не мислим, че трябва да ви преведем парите, ще изчакаме тяхното становище и сме 99% сигурни, че ще ви отговорят, че жалбата не се отнася до тях, защото това е индивидуална поръчка и те няма как да вземат становище“, допълва жената.

Във Фейсбук хора създават група с името на търговеца и разказват за други случаи на проблеми и по думите им измами с техните поръчки. А с нашия екип се свързва и Павел Александров, който ни разказва, че е измамен през 2016 г., когато иска да получи брандирани моливи. 

"Взеха, че ми доставиха 500 или 1000 броя два пъти, на третия път, когато поръчах повече – платих ги и не ги получих. Явно не му е първият случай и това е 2015-2016 г., което означава, че от преди това го върши“, разказва мъжът.

Павел изгаря със сума от 1500 лв., без разходите по делото. Той разказва за случая си онлайн и с него се свързват други хора, който са попаднали в подобна ситуация. Мъжът подава жалба в съда.

"По бързата процедура – запор на сметки и на всичко. Оказа се, че тази фирма точно в този момент е сменен управителят, продадена е, няма я. От нея нищо не може да се вземе, защото е куха, фалшива, измамна“, допълва Петър Александров.

След многократни опити нашият екип успя да се свърже със собственика зад въпросните сайтове. Георги Вангелов отказа индивидуално интервю, но обясни за поръчката с ветрила, че е изпълнена частично заради проблеми с файловете от клиента.

"Клиентът е уведомен, че не е изпратил векторен файл за печат. На клиента е издадено кредитно известие за възстановяване сумата за печат“, допълва Вангелов.

Технически проблеми с файловете спират брандирането и на всички торбички на Валерия. Част от торбичките, обаче са брандирани, изпратени и приети.

"Договорено е всеки 50 броя от заявените 250 броя да бъдат брандирани с различен дизайн.

В тази ситуация представител на въпросната фирма е уведомен писмено по имейл, че файловете не отговарят на изискванията въпреки, че предварително бяхме потвърдили, защото всичко изглеждаше ОК“, казва още собственикът на фирмата.

Според Вангелов за поръчката няма подписан договор. Той е изразил и готовност да възстанови част от сумата за печата, но по думите му фирмата на Валерия е потърсила цялата сума за поръчката чрез съда. Тя обясни за bTV, че това е така защото и получените торбички не отговарят на поръчаното.

Според Вангелов във Фейсбук групата зад коментарите на различни потребители стоят едни и същи хора.

"Попадали сме на коментари за нас, като дори преди години сме отговаряли на тези коментари и сме искали същите "писачи“ да се обосноват с доказателства и подробна информация, но всичко спира до там - те просто повтарят, че са измамени“, добавя той.

Комисията за защита на потребителите се самосезира и обясни, че вече са съставени няколко акта. "Но поради физическо отсъствие на лицето на него не му е връчен актът. КЗП поиска съдействие от полицията, но и тя също не е успяла да му връчи акта“, допълват от КЗП.

Георги Вангелов отказа да отговори дали с него са се свързвали контролните органи.

Според киберексперта Любомир Тулев предплащането на поръчки онлайн не е добра практика.

"Това са три сайта, за които е видимо, че зад тях стои една и съща фирма. Защо? Защото и трите сайта са качени на един и същ хостинг провайдер, зад един и същи AP адрес, контактите и в трите сайта са водещи до един и същ физически адрес в София. Интересното е, че на седалището на тази фирма има още пет фирми, регистрирани на същия адрес, тоест може да се предполага, че най-вероятно това са също свързани фирми“, казва Любомир Тулев.

От отдел "Киберсигурност“ към ГДБОП обясниха, че също започва проверка по сигналите за измама. Тепърва предстои решението на съда за това дали всички оплаквания на клиентите са основателни или става въпрос за търговски спор.

Виж коментарите (0)
Още новини от Национални новини:
Уволниха учителката, затваряла деца в шкафове в детска градина!
МВнР с важно предупреждение към пътуващите за Румъния
Преди Никулден: Шаранът задмина по цени и пилешкото, и свинското
Военна техника тръгва по републиканските пътища
Бойко Борисов и Кирил Петков също са били наградени за заслуги къ...
За какво теглят кредити младите?


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).