"Ние, потребителите": Клиентите също имат лична инфлация, но не товарят с нея телекомите

Автор: Екип Burgas24.bg
Коментари (0)
09:44 / 08.02.2024
966
Добавянето на възможност за намаляване на цените на мобилните услуги по действащи договори при дефлация само по себе си няма да възстанови нарушения баланс между правата и задълженията на операторите и клиентите. Това е позицията на основателя на онлайн платформата "Ние, потребителите“ Габриела Руменова, която добави: 

Дори след тази редакция, не се ли предвиди опция потребителят да се откаже от договора без неустойки, особено ако увеличението е в прекомерно голям размер, отново ще е налице недобросъвестно поведение на търговеца. Предвид инфлационните процеси, можем да предположим, че и подобна нова уговорка (с добавената възможност за намаляване на цените при дефлация) би оставила по-силната страна в тези отношения в по-изгодната позиция. 

"Освен това, недобросъвестно и несправедливо е потребителят да поема изцяло риска и тежестта на финансовата несигурност от инфлацията. Той също има своята лична инфлация (намаляла покупателна способност) за този период, но не товари с нея телекома си. При дефлация и спад на цените каква би била вредата за телекома и съпоставими ли са рисковете за страните в едната и в другата хипотеза? Това прилича на дискриминация“, счита Габриела Руменова.  

Отново подчертаваме, че клаузата за индексацията не е индивидуално договорена, а и така оформена не дава никаква възможност на потребителя при сключването на договора да прецени икономическите последици от този акт в бъдеще. Т.е., той единствено е уведомен, че е възможно цената да се повиши с неизвестен процент при настъпването на определено обстоятелство, над което той няма власт, така както не може да влияе върху общите условия на телекома. 

Не на последно място, за да се прецени дали уговорките са във вреда на потребителите, общите условия се разглеждат в съвкупност, а не всяка клауза в тях сама за себе си. 

В заключение, редактирането на клаузата с добавяне на хипотеза за намаляване на цената при дефлация не решава проблема с нейната неравноправност и с обстоятелството, че прехвърля върху потребителя цялата тежест при инфлация.

Виж коментарите (0)

Още по темата (71):
11.09.2024 Пореден удар по телекомите у нас
18.04.2024 ЕС обмисля обединяване на телекомуникационните оператори 
25.03.2024 Ето кога ще имаме право да се откажем от мобилни услуги без плащане на неустойки
19.03.2024 "Ние, потребителите": КЗП не изигра картите по най-добрия за нас начин в казуса с  телекомите 
19.03.2024 Важно! Прекратяваме договора си с мобилния оператор при увеличаване на таксата и не му дължим неустойка
18.03.2024 Договорите на телекомите ще гарантират повече баланс и реципрочност за потребителите
Още новини от Национални новини:
Не прибирайте банските в дълбокия гардероб
Електронните извинителни бележки на учениците се издават в деня н...
ВАС остави без разглеждане жалби на ДПС срещу решения на ЦИК за р...
Драгомир Драганов: Няма данни за пострадали или разрушения в Русе...
Тежка катастрофа с мигранти след гонка в София
Земетресение от 5,2 по Рихтер в Румъния е усетено и в Северна Бъл...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).