© МТИТС | ДП "Ръководство въздушно движение" намалява авиационния шум около Бургас. Това ще стане чрез въвеждане на изменения в организацията на въздушното пространство в района на летище Бургас. Промените влизат в сила от 2 май 2013 г., преди началото на летния сезон.При конструирането на новите маршрути са приложени всички възможни мерки за намаляване на отрицателното влияние върху хората, намиращи се в териториите около летището. Те са съобразени и със съществуващите ограничения за полети над нефтената рафинерия. Приложени са политики и програми, основани на т.нар. "балансиран подход" на Международната организация за гражданско въздухоплаване - ICAO, към управлението на авиационния шум.
Траекториите и височините на полетите са създадени от екип от специалисти, фокусирали своите усилия върху следните основни направления:
1. Когато поради спецификата на вятъра е задължително използването на югозападно направление (излитане и втори кръг към Бургас):
След излитане, въздухоплавателните средства, които отлитат в южно направление, се насочват между Бургас и нефтената рафинерия.
За всички останали въздухоплавателни средства се въвежда десен завой. Параметрите на полета са изчислени така, че началото на завоя се изтегля максимално близо до летището и неговата траектория няма да преминава над Бургас.
Въздухоплавателните средства, които не успеят да кацнат и трябва да направят втори опит или да се отправят към друго летище (под 1% от случаите) се насочват между Бургас и нефтената рафинерия. След прелитането над Бургас се изпълнява ляв завой и полет към летището.
2. Когато поради спецификата на вятъра е задължително подхода за кацане да се изпълнява в североизточно направление (прелитане над Бургас):
В този случай, поради разположението на летището и естеството на полета траекторията на въздухоплавателните средства преминава над Бургас. За намаляване на шума е определена нова точка за начало на финалното снижение, която се намира югозападно извън Бургас. Така полетът над града се изпълнява в непрекъснато снижение, с намалена мощност на двигателите и минимален шум.
Всички промени в организацията на въздушното пространство в летищния контролиран район - Бургас са изготвени при спазване на европейските и международните стандарти в областта на гражданското въздухоплаване, с цел осигуряване на безопасни и ефективни полети. |