ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Налице са всички обстоятелства за един успешен летен сезон | ||||||
| ||||||
Два са основните проблема пред туристическия бранш в България. Като основен проблем № 1 Полина Карастоянова посочи недостига на работна ръка и усложнените процедури за внос на такава от трети страни. "Административната бюрокрация, пред която сме изправени в България, процедурите за одобрение и съответно докато се стигне до получаване на тези работни визи, са възможно най-сложните и най-дълги в сравнения с другите за нас конкурентни дестинации.“ По думите й туристическият сектор все още трудно се възстановява след пандемията в привличането на работници от България за дейностите, свързани със обслужването. "Трябва да е съвсем ясно, да бъдем откровени и да кажем, че за тези дейности на пазара на труда в България има недостатъчно възможни кандидати и единственият начин да бъде преодоляна тази криза е с енергичен, активен, превърнат в приоритетна политика за България, модел за внасяне на работници от трети страни.“ Вторият проблем според нея има малко по-стратегически характер и е свързан с националния маркетинг и реклама. По думите й четвърта година вече България и Министерството на туризма не могат да произведат атрактивна, нова, завладяваща визия за популяризирането на туризма в България. "А това прави много сложна и трудно изпълнима задачата за конкурентоспособността на българския туристически продукт,“ смята тя. Според експерта България е малка туристическа дестинация, сравнима с Хърватия или с Австрия, които държат висока цена на туристическия си продукт, защото по този начин го пазят и създават конкурентоспособност за платежоспособни туристи. Според нея ако искаме да създадем един качествен бранд "България“ в туризма, трябва в него да бъдат вплетени автентични артефакти, история, култура и природно наследство, присъщи за България, и тогава ще можем да очакваме и по-висока цена, която да е адекватна на бутикова туристическа дестинация. "Само тогава качеството и цената ще имат знак за равенство. В противен случай ако цената е по-ниска от себестойността или от добавената стойност, която означава креативност, която означава интелигентни политики и управление, тогава няма начин тя да не повлияе на качеството,“ обясни Полина Карастоянова и добави, че най-добрият регулатор е самият пазар, като цената и качеството се срещат в една точка, която е в клиента и в пазара. "Българската икономика и българският туризъм в последните четири години поради пандемията и политическата нестабилност имат едно дефанзивно развитие, което работи против обществения интерес, против интереса на българските граждани. Това, на което се надяваме, е да можем да преодолеем този пасивен или дефанзивен модел на поведение с проактивна, с интелигентна и с много професионална работа в сферата на туризма,“ заключи изпълнителният директор на Националния борд по туризъм Полина Карастоянова. Калина СВЕЖИН |
Още по темата: | общо новини по темата: 1002 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/167 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Дами попълниха титулярния съдийски състав на Апелативен съд – Бургас
13:48 / 28.11.2024
Бургас посреща Камиона на добрината на Coca-Cola на 4, 5 и 6 декември
11:44 / 28.11.2024
Ето къде няма да има вода днес в Бургас
09:58 / 28.11.2024
19-годишен айтозлия загази сериозно
09:35 / 29.11.2024
Виктор и Беба си дават ново начало извън къщата
09:03 / 29.11.2024
Спират водата на тези места в Бургас днес
10:02 / 29.11.2024
Дойде от Айтос в Бургас, за да краде
09:16 / 28.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета