ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
НС не прие да се отдават на концесия само жп линиите втора категория | ||||||
| ||||||
Народните представители приеха на концесия да могат да се отдават всички жп линии. Таксите за пакета за минимален достъп и за достъп до железопътната инфраструктура, която свързва обслужващи съоръжения, се определят на равнището на преките разходи, направени за извършването на влаковата услуга, решиха депутатите. Разписанията на автобусите няма да се координират с разписанията на влаковете Отхвърлено беше и предложението на Георги Свиленски разписанията на автобусните линии от републиканската и областните транспортни схеми да се координират с разписанията на бързите и пътническите влакове с цел постигане на интермодалност и недопускане на нелоялна конкуренция. Клавдия Григорова-Ганчева от ГЕРБ посочи, че текстовете за изготвянето на графика на влаковете се съдържат в наредба и не следва да бъдат пренасяни в закона. Димитър Байрактаров изрази подкрепата на Патриотичния фронт за предложението на Свиленски за координиране на разписанието. "ЖП-то страда от липса на скорост, но като му отнемем и пътниците, ще трябва да го закрием", коментира той. Изпълнителна агенция "Железопътна администрация" се ръководи и представлява от изпълнителен директор, който се назначава от министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията след съгласуване с министър-председателя, решиха още депутатите. С промените в закона се утвърждава независимостта на регулаторния орган и се разширяват неговите правомощия с цел гарантиране на ефикасно управление и справедливо и недискриминационно използване на железопътната инфраструктура. Въвеждат се изискванията на европейска директива, която поставя разграничение между предоставянето на транспортни услуги и експлоатацията на обслужващи съоръжения. Измененията въвеждат в българското законодателство и липсваща разпоредба за използване на електронна товарителница при железопътен превоз на товари. Гласуването на измененията в Закона за железопътния транспорт на второ четене ще продължи утре. В същото време ЕК поиска от България да транспонира в националното си законодателство директива за създаване на единно европейско железопътно пространство. Изискването се отнася и до още шест държави - Германия, Гърция, Латвия, Люксембург, Румъния и Чешката република. В Директивата се съдържат основните разпоредби за отварянето на пазара в сектора на железопътния транспорт. С нея се установяват правилата за управление на железопътната инфраструктура и дейностите в областта на железопътния транспорт, критериите за лицензиране на железопътни предприятия, принципите и процедурите за определяне и събиране на инфраструктурни такси и за разпределяне на инфраструктурния капацитет, както и за упражняване на регулаторен надзор. Държавите членки трябваше да въведат в сила мерките, необходими за привеждане в съответствие с Директивата, в срок до 16 юни 2015 г. На 22 юли 2015 г. Европейската комисия изпрати официално уведомително писмо на няколко държави членки. Досега посочените по-горе седем държави членки не са уведомили Комисията, че са предприели някакви мерки. Ако в срок до два месеца те не изпратят информация за предприетите мерки, Комисията може да сезира Съда на ЕС. Източник: bTV |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Млад шофьор прегази легнал на пътя бургазлия
09:16 / 25.11.2024
Изрязаха 90 % от корема й
09:02 / 25.11.2024
Започва ремонт на тези бургаски улици
14:10 / 25.11.2024
Връхлита ни силна магнитна буря
08:39 / 25.11.2024
Ужасен инцидент с тротинетка в Бургас
09:23 / 26.11.2024
Криминален тип задигна кутия с дарения в Бургас
09:24 / 25.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета