Модернизираните вагони ще пътуват по линията София – Бургас съвсем скоро

Автор: ИА Фокус
Коментари (0)
17:34 / 28.05.2024
1625
Подвижният състав на БДЖ е над 40-годишен, което предпоставя и некомфортното пътуване с него и съответно отлива на пътникопотока. Необходима е модернизация, така че да бъде променен интериора, хората да пътуват спокойно и комфортно и да се подобрят условията на предвижване. Това коментира в предаването "Цветовете на България“ на Радио "Фокус“ управителят на "БДЖ – Пътнически превози" инж. Венцислав Славков.

Управителят на "БДЖ - Пътнически превози" сподели още, че предстоят хубави неща, като договора за доставка на модернизирани вагони второ употреба, ползвани до момента в Германия, Дания и Белгия. "Първата доставка пристигна миналата седмица. След извършване на необходимите ревизии и профилактики ще бъдат пуснати в посока София-Пловдив-Бургас, следващите композиции ще са София-Варна, и така до въвеждането на всички в експлоатация, за да можем да покрием по-дългите линии.“

За да се съкрати времепътуването и да се стига значително по-бързо от една точка до друга, трябва приключат ремонтите по железопътната инфраструктура, за да може да се използват и скоростите на подвижния състав. "Състоянието на железопътния път е в прерогативите на Национална компания "Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ), която има задължението да поддържа пътя, тъй като те са държателите на цялата инфраструктура, на железния път, сградите и съоръженията, както и на съответните територии около гарите. От ремонтите, които те правят по съоръженията, зависи и скоростта и навременността на предвижване на влаковете.“

Ремонтът на Централна гара е в основата на закъсненията и промените по разписанието на влаковете. Основният проблем според него произтича от това, че е нарушена и ограничена самата пропускателна способност на Централна гара със започналия на 7 май ремонт. Влаковете с направление Мездра, Видин, Горна Оряховица и Варна тръгват от гара "София Север“, която няма капацитета на Централна гара, за да може да приема и да тръгват всички влакове по разписание. "В началото се опитахме да запазим всички влакове, така че да няма отменени влакове и да не създаваме допълнително неудобство, но капацитета на гара "София Север“ се оказа, че не е достатъчен и след едноседмичен опит се наложи да направим реорганизация, да обединим някои от влаковете, да пуснем допълнително мотрисни влакове, така че да сведем до минимум закъсненията им.“

В дългочаканата модернизация на БДЖ е предвидено да се преведе в съответния вид подвижния състав и да се ремонтира железопътната инфраструктура, за да позволи движението на влаковете да се извършва с допустимата им скорост. "За да се движат влаковете с над 160 км/ч е необходимо да се довърши изграждането на системите за сигурност по железопътната инфраструктура, както и на подвижния състав, на локомотивите да бъде монтирано бордово оборудване ECTS,“ обясни Венцислав Славков и добави, че това предстои да бъде направено до края на ремонтните дейности.


Виж коментарите (0)
Още новини от Национални новини:
Подписваме договора за новите реактори на АЕЦ Козлодуй
Външно министерство за "Фокус": Няма данни за починала българка в...
Делян Добрев: Очаквам ПП да изключат Асен Василев и Бойко Рашков!...
Проф. Ива Христова каза за какви симптоми да внимаваме при вирусе...
Експерт каза от какви търговски трикове да се пазим за Черния пет...
Спа столицата на България на ръба на воден режим


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).