Модернизираните вагони ще пътуват по линията София – Бургас съвсем скоро

Автор: ИА Фокус
Коментари (0)
17:34 / 28.05.2024
1721
Подвижният състав на БДЖ е над 40-годишен, което предпоставя и некомфортното пътуване с него и съответно отлива на пътникопотока. Необходима е модернизация, така че да бъде променен интериора, хората да пътуват спокойно и комфортно и да се подобрят условията на предвижване. Това коментира в предаването "Цветовете на България“ на Радио "Фокус“ управителят на "БДЖ – Пътнически превози" инж. Венцислав Славков.

Управителят на "БДЖ - Пътнически превози" сподели още, че предстоят хубави неща, като договора за доставка на модернизирани вагони второ употреба, ползвани до момента в Германия, Дания и Белгия. "Първата доставка пристигна миналата седмица. След извършване на необходимите ревизии и профилактики ще бъдат пуснати в посока София-Пловдив-Бургас, следващите композиции ще са София-Варна, и така до въвеждането на всички в експлоатация, за да можем да покрием по-дългите линии.“

За да се съкрати времепътуването и да се стига значително по-бързо от една точка до друга, трябва приключат ремонтите по железопътната инфраструктура, за да може да се използват и скоростите на подвижния състав. "Състоянието на железопътния път е в прерогативите на Национална компания "Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ), която има задължението да поддържа пътя, тъй като те са държателите на цялата инфраструктура, на железния път, сградите и съоръженията, както и на съответните територии около гарите. От ремонтите, които те правят по съоръженията, зависи и скоростта и навременността на предвижване на влаковете.“

Ремонтът на Централна гара е в основата на закъсненията и промените по разписанието на влаковете. Основният проблем според него произтича от това, че е нарушена и ограничена самата пропускателна способност на Централна гара със започналия на 7 май ремонт. Влаковете с направление Мездра, Видин, Горна Оряховица и Варна тръгват от гара "София Север“, която няма капацитета на Централна гара, за да може да приема и да тръгват всички влакове по разписание. "В началото се опитахме да запазим всички влакове, така че да няма отменени влакове и да не създаваме допълнително неудобство, но капацитета на гара "София Север“ се оказа, че не е достатъчен и след едноседмичен опит се наложи да направим реорганизация, да обединим някои от влаковете, да пуснем допълнително мотрисни влакове, така че да сведем до минимум закъсненията им.“

В дългочаканата модернизация на БДЖ е предвидено да се преведе в съответния вид подвижния състав и да се ремонтира железопътната инфраструктура, за да позволи движението на влаковете да се извършва с допустимата им скорост. "За да се движат влаковете с над 160 км/ч е необходимо да се довърши изграждането на системите за сигурност по железопътната инфраструктура, както и на подвижния състав, на локомотивите да бъде монтирано бордово оборудване ECTS,“ обясни Венцислав Славков и добави, че това предстои да бъде направено до края на ремонтните дейности.


Виж коментарите (0)
Още новини от Национални новини:
Пътуването за Великден: Каква е ситуацията на граничния пункт "Ма...
Жълт код за проливни валежи в някои области на страната
Краткотрайни валежи от дъжд с гръмотевици днес
Разпети петък е! Най-тъжният ден за християните
Темата за изслушването на Димитър Митов за контрабандния канал в ...
Бащата на Сияна разкри собственика на камиона, убил детето му, из...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).